نوشته شده توسط : میثم اکبری

روکش دیواری انتخابی شما می تواند باعث بزرگتر ، گرمتر و روشنتر نشان دادن اتاق (یا برعکس) شود و حتی عناصر ناقص را پنهان کند.

برای اینکه یک فضا بزرگتر و سقف بلندتر به نظر برسد ، الگوهایی با پس زمینه های رنگ سرد مانند سبز ، آبی یا بنفش را انتخاب کنید. رنگ های سرد و ملایم آرامش را نشان می دهند ، در حالی که رنگ های سرد شدید تازه و چشمگیر هستند. رنگ های گرم - قرمز ، زرد و نارنجی - مطابق با نام آنها هستند و در واقع باعث می شوند افراد احساس گرما کنند. اینها در اقلیم های سردتر یک انتخاب محبوب هستند و در اتاق های رو به شمال نیز به خوبی کار می کنند. هرچه رنگ شدیدتر باشد ، هیجان بیشتری به یک اتاق می بخشد.

 

با نور بازی کنید در یک اتاق رو به شمال ، راهرو تاریک یا فضای بدون پنجره ، به دنبال دیوارپوش هایی باشید که نور اتاق را منعکس کنند ، مانند الگوهایی با رنگ روشن و آنهایی که دارای جوهرهای فلزی یا رنگین کمانی هستند. الگوهایی با سطح صاف را نیز در نظر بگیرید که حداکثر نور را منعکس می کنند. رنگ های تیره نور را جذب می کنند ، باعث می شود دیوارها نزدیکتر و اتاق کوچکتر به نظر برسند. سطوح دارای بافت نیز باعث می شود که دیوار تیره تر به نظر برسد.

پنهان کردن نقص با الگوهای بافت با بافت واقعی یا قابل درک می تواند نقایص دیوار یا چشمهای معماری را پنهان یا استتار کند. الگوهایی با سطح لمسی واقعی شامل چمن و پارچه رشته ای ، گل آلاچیق ، فویل ، وینیل منبسط شده و حتی پارچه هستند. سایر مقالات ظاهر سنگ مرمر ، چوب ، چرم ، پارچه ، حتی پوست حیوانات را شبیه سازی می کنند. یک الگوی با طرح لایه ای نیز تصویری از بافت ایجاد می کند (مانند طرح داماس تک رنگ در پشت یک الگوی گل).

دفتر

هنگام استفاده از الگوهای کاغذ دیواری ، نحوه استفاده از اتاق و هر چند وقت یک بار را در نظر بگیرید.

یک سبک مناسب انتخاب کنید برای یک ظاهر رسمی ، الگوهای در مقیاس بزرگ با رنگ های چشمگیر را انتخاب کنید. برای یک سبک سرگرم کننده و روشن ، نقوش کوچکی را که باز هستند و به طور منظم با هم فاصله دارند ، مانند نقاط پولکا انتخاب کنید. تأثیر تزئینی مرزها را فراموش نکنید. در انواع نقوش و سبک ها - از صحنه های ورزشی گرفته تا مناظر شبانی گرفته تا تصاویر حیات وحش - مرزها به سرعت مضمون یک اتاق را مشخص می کنند.

نوارهای مثبت و سایر الگوهای عمودی را که بر قد تأکید دارند ، تأکید کنید ، نشان دهنده عزت ، سرزندگی و رسمیت است. الگوهای عمودی ، از جمله گلهای گل که در آن نقش نقش یک V یا U را نشان می دهد ، باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد. الگوهای افقی عرض لهجه را نشان می دهند ، آرامش و آرامش را نشان می دهند و باعث می شوند اتاق های باریک پهن تر باشند.

مقیاس موفقیت الگوهای در مقیاس کوچک احساس فضای وسیع را ایجاد می کنند ، در حالی که طراحی های بزرگ باعث صمیمیت بیشتر اتاق ها می شوند. برای اینکه اتاق خالی از وسایل بیشتری برخوردار باشد ، الگوهای بزرگ با رنگ های روشن و زمینه های تیره را انتخاب کنید. برای اینکه عمق دیوارهای مسطح به نظر برسد ، یک الگوی بزرگ و باز مانند طرح ملافه را امتحان کنید.

خردمندانه ترکیب و مطابقت کنید یک اتاق بدون الگو می تواند خسته شود ، در حالی که اتاقی با الگوهای زیاد می تواند باعث بی قراری شود. هنگام مخلوط کردن راه راه ، گلها یا شطرنجی ها در یک اتاق یا بین مناطق مجاور ، الگوهایی را انتخاب کنید که با همان رنگ یا مقادیر یکسان تکرار شوند. کتاب های دیوارپوش معمولاً طرح ها را براساس رنگ گروه بندی می کنند تا هماهنگی را آسان کنند.

فرو رفتن

این مراحل را دنبال کنید تا تعیین کنید که به چند رول دیوارپوش احتیاج دارید.

1. فضای دیوار را که باید در فوت مربع پوشانده شود محاسبه کنید. یک دیوار را از سقف به کف و به صورت افقی از گوشه ای به گوشه دیگر اندازه بگیرید. آن دو شکل را ضرب کنید. این کار را برای دیوارهای باقی مانده تکرار کنید. جمع را اضافه کنید.

2. اگر سقفی را می پوشانید ، متراژ مربع را با ضرب عرض کف در طول محاسبه کنید.

3. هر شکل را بر 25 تقسیم کنید - متوسط ​​مربع در یک رول کاغذ دیواری استاندارد.

4. از کل نصف تک رول برای هر پنجره و در کم کنید. رقم بدست آمده تعداد نهایی تک رول های مورد نیاز است. همیشه کسرها را به بالاترین عدد بعدی بچرخانید. اگر کاغذ دیواری شما دو رول است (بیشتر تصاویر پس زمینه مسکونی این کار را انجام می دهند) ، این رقم را بر 2 تقسیم کنید.

مطالعه بیشتر: 

چگونه طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری





:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: