نوشته شده توسط : میثم اکبری

باغبانی ارگانیک آنقدرها هم که برخی فکر می کنند آسان نیست! چیزهای بیشتری جز آبیاری چند دانه یا کندن اطراف در خاک وجود دارد. این واقعا یک شکل هنری است. این به تکنیک ها و محصولات زیادی نیاز دارد که برای دستیابی به یک باغ ارگانیک عالی به یک انگشت شست سبز و همچنین کار سخت نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مورد خودتان وجود دارد:
نکته ای برای جلوگیری از جمع شدن کثیفی زیر ناخن ها هنگام کار در باغ، قبل از شروع کار از یک تکه صابون استفاده کنید. ناخن‌هایتان را روی یک تکه صابون بکشید و زیر ناخن‌هایتان را ببندید تا کثیفی زیر آنها جمع نشود. وقتی کارتان در باغ تمام شد، فقط از یک برس برای خراش دادن صابون از زیر آنها استفاده کنید و ناخن‌هایتان همچنان درخشان خواهند بود.

دسته ابزارهایی را که در دست دارید به خط کش تبدیل کنید تا در باغ خود اندازه گیری کنید. می توانید از ابزارهای بزرگتر مانند چنگک به عنوان چوب اندازه گیری استفاده کنید. دسته ابزارهای گفته شده را در جایی که صاف است و مزاحمتی مانند سنگریزه وجود ندارد روی زمین قرار دهید و یک نوار اندازه گیری را از یک طرف آن بکشید. با توجه دقیق به اندازه‌گیری‌ها، از یک نشانگر سیاه استفاده کنید تا هر فاصله در امتداد سمت دسته به‌طور واضح قابل مشاهده باشد. وقتی در حال باغبانی هستید، همیشه یک خط کش در کنار خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: انواع روشویی


آیا خاک شما با هزینه ای اندک توسط آزمایشگاه آنالیز شده است تا بدانید چه مواد مغذی را باید اضافه کنید؟ بسیاری از بخش‌های کشاورزی کالج یا بخش‌های تعاونی این خدمات را تنها با چند دلار ارائه می‌کنند. پس از دریافت گزارش، به یک شرکت تامین کننده مزرعه بروید و آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید.
قبل از کاشت هر چیزی، تا جایی که ممکن است منطقه ای را که قصد دارید گل یا هر گیاه ظریف دیگری داشته باشید را تمیز کنید. اگر فکر می کنید لازم است تمام علف های هرز و علف ها را بردارید. گل‌های شما در حین رشد نباید هیچ رقیبی برای مواد مغذی مورد نیاز خود داشته باشند.
هنگامی که نیاز به کنترل رشد علف های هرز دارید، علف کش خود را با دقت انتخاب کنید و همیشه دستورالعمل ها را دنبال کنید. بسیاری از علف کش ها دارای مواد شیمیایی هستند که در صورت عدم استفاده صحیح برای افراد مضر هستند. آنها به ویژه برای کودکان خردسال مضر هستند اگر کودکان در اطراف منطقه ای بازی کنند که اخیراً تحت درمان قرار گرفته است.
وقتی شکوفه های تابستانی شما شکوفا شد و از بین رفت، به یاد داشته باشید که گل ها را از بین ببرید. به این معنی است که سر گل را نیشگون بگیرید. این باعث می شود گل های جدید در سال آینده طولانی تر شکوفا شوند و همچنین گیاه را تقویت می کند. از آنجایی که سر گل ها بذر دارند، می توانید سر گل هایی را که نیشگون گرفته اید را برای کاشت در زمان دیگری ذخیره کنید.
با یک سبد آویز یک جلوه بصری منحصر به فرد ایجاد کنید. یک سبد آویزان پر از گل های بهاری یا تابستانی می تواند یک دیوار لخت یا یک حیاط دلگیر پشتی را درخشان کند. یک سبد آویز سنتی از سیم ساخته شده و با خزه پوشیده شده است. خزه برای حفظ رطوبت مفید است. نه تنها با کاشت در خود سبد، بلکه با قرار دادن گیاهان آویزان در شکاف های مش سیمی، می توانید نمایشی تماشایی ایجاد کنید. مش و خزه اطراف آن تضمین می کند که گیاهان ایمن بمانند.
حتماً یک تکه گوجه فرنگی را بیش از هر پنج تا هفت روز یک بار آبیاری نکنید. با این حال، هنگامی که آب را انجام می دهید، حتماً زمین را کاملاً خیس کنید. گوجه فرنگی اگر خاک عمیقا خیس باشد بهترین عملکرد را دارد، بر خلاف بسیاری از گیاهان که بیشتر مه پاش را ترجیح می دهند. همچنین، حتما به زمین آبیاری کنید نه گیاهان.
اگر بوته‌های گوجه‌فرنگی شما شاخه‌های بلندی دارند که گل نمی‌دهند یا میوه نمی‌دهند، به سراغ آن‌ها بروید و آن‌ها را نیشگون بگیرید. این به گیاه آسیب نمی رساند، اما در واقع کمک خواهد کرد. هرس شاخه هایی که میوه نمی دهند، به گیاه اجازه می دهد تا انرژی و مواد مغذی خود را روی تولید میوه های بزرگتر و خوش طعم تر متمرکز کند.
درختچه های برگریز باید از عناصر محافظت شوند. هوای سرد به طور قابل توجهی روی این گیاهان تأثیر می گذارد، به خصوص اگر در گلدان باشند. این عصاها را در بالا ببندید و یک پتو روی آن قرار دهید. گاهی اوقات مردم از پلاستیک برای بسته بندی گیاهان خود استفاده می کنند، اما پلاستیک می تواند باعث پوسیدگی گیاهان شود زیرا مانع گردش هوا می شود.
تفاله های قهوه خود را بازیافت کنید و از آنها برای اسیدی کردن خاک برای تمام گیاهان اسید دوست خود استفاده کنید. گیاهانی که خاک اسیدی را دوست دارند عبارتند از رز، گوجه فرنگی، سیکلامن، بنفشه، گاردنیا، بگونیا و هیبیسکوس. برای بهترین نتیجه، خاک را به ضخامت تقریباً یک چهارم اینچ بمالید. اگر به قهوه اهمیتی نمی دهید، باقی مانده چای همان نتایج را به همراه خواهد داشت.
بنابراین، باغبانی ارگانیک بسیار بیشتر از انداختن دانه ها در زمین است. این کار به مهارت و کار سخت در بیرون نیاز دارد. بدون شک، شما می خواهید از ثمره تلاش خود لذت ببرید! از نکات مفید بالا استفاده کنید تا به شما کمک کند بهترین استفاده را از باغبانی به روش طبیعی ببرید!





:: موضوعات مرتبط: خانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: