نحوه درمان شوره سر
نوشته شده توسط : میثم اکبری

شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که در آن تکه های کوچکی از پوست خشک از پوست سر جدا می شود. اگر موهای تیره دارید یا از رنگ های تیره استفاده می کنید ، ممکن است متوجه پوسته پوسته شدن موها یا شانه های خود شوید. همچنین ممکن است شوره سر باعث خارش پوست شما شود.

بسیاری از مردم معتقدند که شوره سر ناشی از عدم رعایت بهداشت است ، اما این درست نیست. اگرچه شستشوی ناگهانی شامپو می تواند شوره سر را آشکارتر کند ، اما محققان هنوز در حال بررسی علل آن هستند که به نظر پیچیده است.

علائم ابتلا به شوره سر

به طور کلی باید گفت هر وقت روی شانه یا لباستان آثاری از ذرات ریز سفید رنگ مشاهده کردید، شما به شوره سر مبتلا شده‌اید. اما ابتلا به این اختلال علائم دیگری نیز دارد که در ادامه به برخی از آن‌­ها اشاره می‌­کنیم:

  • خشک شدن پوست(پوسته دادن و ورقه ورقه شدن) در ناحیه گوش، ابرو، پیشانی
  • ریزش موی خفیف
  • خارش پوست سر
  • التهاب پوست سر
  • ایجاد شدن نواحی چرب در پوست سر
  • آسیب دیدن پوست سر در اثر سرما

موثرترین روش برای درمان و کنترل شوره سر استفاده از شامپو و درمان های سر شوره سر است. این نکات را از متخصصان پوست دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید:

دستورالعمل های موجود در بطری شامپو شوره سر را دنبال کنید. شامپوهای زیادی برای شوره سر وجود دارد و هرکدام حاوی مواد فعال مختلفی برای کنترل علائم هستند. برای گرفتن بهترین نتیجه ، همیشه دستورالعمل های موجود در بطری را دنبال کنید. به عنوان مثال ، برخی از شامپوهای شوره سر نیاز دارند که شما شامپو را در موها و پوست سر خود کف کرده و شامپو را قبل از آبکشی حدود پنج دقیقه داخل آن بگذارید. دیگران را نباید روی پوست سر بگذارید.

اگر اهل قفقاز یا آسیایی هستید ، روزانه شامپو بزنید و هفته ای دو بار از شامپوی شوره سر استفاده کنید. اگر استفاده از یک شامپوی شوره ای موجب تسکین نمی شود ، سعی کنید بین شامپوهای شوره سر با مواد فعال مختلف به تناوب عمل کنید.

اگر آفریقایی-آمریکایی هستید ، فقط هفته ای یک بار با استفاده از شامپوی شوره سر شامپو بزنید. برای بهترین پیشنهاد محصول برای نوع موهای خود به یک متخصص پوست با مجوز مراجعه کنید.

هنگام استفاده از شامپوی شوره سر که حاوی قیر ذغال است مراقب باشید. شامپوی تار می تواند موهای بلوند ، خاکستری یا سفید را تغییر رنگ دهد ، بنابراین اگر موهایی با رنگ روشن دارید ، ممکن است بخواهید شامپوی دیگری برای شوره سر انتخاب کنید. شامپوی تار همچنین این امکان را دارد که پوست سر شما را نسبت به نور آفتاب حساس کند. اگر از این نوع شامپوها استفاده می کنید ، مهم است که با پوشیدن کلاه در فضای باز و استفاده از سایه ، در صورت آفتاب از پوست سر خود محافظت کنید.

برای اکثر افراد ، شوره سر نیاز به مراقبت پزشکی ندارد. با این حال ، گاهی اوقات پوسته پوسته شدن و خارش هایی که مانند شوره سر ظاهر می شوند ، در واقع یک بیماری پزشکی مانند درماتیت سبورئیک ، پسوریازیس ، عفونت های قارچی پوست سر یا اگزما هستند.

اگر بعد از استفاده از شامپوی شوره سر علائم خود را ادامه دادید ، با یک متخصص پوست دارای مجوز از هیئت مدیره مشورت کنید. یک متخصص پوست می تواند شرایط شما را به درستی تشخیص دهد و یک برنامه درمانی را پیشنهاد کند که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند.





:: برچسب‌ها: شوره ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: