نوشته شده توسط : میثم اکبری

 

فشار کم آب یکی از مشکلاتی است که به طور مداوم خانه ها و مشاغل را به یک اندازه با مشکل مواجه می کند. فشار آب، که نباید با جریان آب در شیر اشتباه گرفته شود، به سادگی نیرویی است که آب را از طریق سیستم لوله کشی برای رسیدن به وسایل در واحد ساختمان به حرکت در می آورد. مردم به دلایل مختلف مایل به فشار بالای آب هستند و راه های مختلفی برای تلاش برای رسیدن به آن وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از بوستر پمپ است.

فشار آب از متغیرهای مختلفی ناشی می شود، از جمله ارتفاع مخزن آب، ارتفاع ملک یا محل، تعداد افرادی که در محلی که آب مصرف می کنند و همچنین میزان مصرف آنها و تعداد وسایل آب (سینک، توالت، و غیره) در داخل محل.

مطالعه بیشتر: بوستر پمپ چیست؟

اگر فشار آب پایینی دارید، شاید یکی از این روش ها را امتحان کرده باشید. ممکن است سعی کرده باشید هواکش های سر شیر آب را تمیز یا تنظیم کنید. شما سعی کرده اید لوله های خود را به اندازه بزرگتر برای افزایش حجم مقاوم سازی کنید. حتی ممکن است به تماس با یک بازرس از خدمات آب شهری متوسل شده باشید. همه بی فایده

هر روشی مزایا و معایب خود را دارد، اما اگر به دنبال راه حل نسبتاً ساده ای هستید، خرید یک پمپ تقویت کننده فشار آب را در نظر بگیرید. بوستر پمپ ها اضافاتی به سیستمی هستند که برای افزایش فشار سیال در آن سیستم استفاده می شود. یک مخزن فشار، آب را ذخیره می کند و فشار را در محدوده مشخصی حفظ می کند به طوری که هر بار که دسته سینک خود را برمی گردانید یا توالت را بیرون می کشید، بوستر پمپ دائما روشن و خاموش نمی شود. یک سوئیچ فشار با تنظیمات حداکثر/حداقل PSI از پیش تعیین شده برای تنظیم سطح فعالیت پمپ استفاده می شود.

بوستر پمپ ها را می توان هم در املاک مسکونی و تجاری، در خانه های بزرگ و خانه های کوچک، در فروشگاه های گوشه ای و کارخانه های بزرگ، در مزارع و در کارواش ها یافت. برخی از تقویت کننده ها صرفاً برای راحتی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر برای اداره یک تجارت یا حتی برای آب آشامیدنی به آنها متکی هستند. برخی از تولید کنندگان برتر بوستر پمپ ها Goulds، Sta-Rite، Berkeley و Grundfos هستند. در زیر برخی از رایج ترین کاربردهایی که بوستر پمپ ها در آنها نقش حیاتی ایفا می کنند، مورد بحث قرار می گیرد.

پمپ تقویت کننده فشار آب: مصارف مسکونی

افزایش فشار در وسایل ثابت بدیهی است که افراد دوست دارند هنگام دوش گرفتن فشار ثابتی داشته باشند. ما تشخیص نمی دهیم که چرا چنین است، اما اجازه دهید آن را به عنوان یک فرض در نظر بگیریم. فشار ناکافی آب ممکن است شستن ظروف یا شلنگ در مسیر ورودی را دشوارتر کند.

یکی از دلایل شایع فشار کم آب در منازل مسکونی، تجمع آب سخت است که رسوبات کلسیم تولید می کند. سیستم‌های قدیمی‌تر با لوله‌های فولادی گالوانیزه می‌توانند زنگ‌زدگی یا ذرات دیگر تولید کنند، اگرچه در لوله‌های پی وی سی یا مسی مدرن کمتر رایج است. تغییر الگوهای مصرف آب در طول زمان، ناشی از تعداد بیشتر بدنه یا وسایل آب بیشتر در خانه می‌تواند به کاهش فشار کمک کند.

یکی از تکنسین‌های Pump Products می‌گوید: «چیزی که ما زیاد می‌بینیم این است که مردم حمام‌هایشان را دوباره انجام می‌دهند تا چیزی مانند سر دوش یا اسپری بدن اضافه کنند». "این به عنوان یک وسیله اضافی آب در خانه شما به حساب می آید که مردم فراموش می کنند در محاسبات خود لحاظ کنند."

گردش آب چاه برای افرادی که برای آب آشامیدنی خود به سیستم‌های چاه متکی هستند، پمپ‌های تقویت‌کننده می‌توانند در هماهنگی با پمپ چاه مکمل‌های کاملاً حیاتی باشند. پمپ چاه ممکن است قدرت کافی برای انتقال آب به خانه را داشته باشد، اما ممکن است به اندازه کافی برای گردش آب در سراسر سیستم به وسایل برقی کافی نباشد. یک پمپ چاه با اندازه نامناسب ممکن است نتواند به سطح آب برسد.

چمن‌پاش‌های چمن‌پاش اگر یک سیستم چمن‌پاش داخلی دارید، احتمالاً برای رسیدن به هر قسمت از چمن خود به فشار زیادی نیاز دارید. پمپ های تقویت کننده برای سیستم اسپرینکلر می توانند اطمینان حاصل کنند که هر منطقه به خوبی تغذیه می شود بدون اینکه فشار وسایل خانگی شما کاهش یابد.

پمپ تقویت کننده فشار آب: کاربردهای تجاری

ساختمان های چند طبقه فرض کنید که شما صاحبخانه یا مدیر ساختمان یک ساختمان آپارتمان پنج طبقه هستید. دو طبقه اول فشار زیادی دارند، طبقه سوم و چهارم فشار خنثی دارند و در طبقه پنجم آب به سختی از شیر آب می چکد. مانند مثال آب چاه، ارتفاع می تواند فشار را کاهش دهد.

آبیاری رگ حیاتی هر نوع کشاورزی است، اعم از مالکیت خانوادگی یا صنعتی. فقدان فشار کافی آب فقط یک ناراحتی جزئی نیست، بلکه از نظر هزینه، زمان و کارایی کلی یک ضرر واقعی است. بسیاری از مزارع برای حفظ آبیاری مداوم و کاهش شکاف ها، پمپ های تقویت کننده اختصاصی دارند.

بوستر پمپ ها می توانند انتخاب مناسبی برای شما و برنامه شما باشند، اما مهم است که مسائل مربوط به هزینه، فضا و نصب را در نظر داشته باشید. به طور طبیعی، یک پمپ تقویت کننده فشار آب به هزینه های الکتریکی می افزاید و باید مستقیماً به یک پریز وصل شود یا در یک مدار اختصاصی کار کند. فراموش نکنید که مخزن فشار را در نظر بگیرید که واقعاً کجا پمپ تقویت کننده را قرار دهید.

چه می‌خواهید خودتان نصب را انجام دهید یا یک لوله‌کش باتجربه استخدام می‌کنید، هزینه قطعات و لوازم جانبی جایگزین مانند اتصالات لوله، مهره‌ها، سوپاپ‌ها، فشارسنج‌ها و غیره را در نظر بگیرید. خرید یک تقویت‌کننده همه کاره را در نظر بگیرید پکیج سیستم که شامل پمپ، موتور، شیر چک، سوئیچ فشار و مخزن فشار در یک واحد مناسب می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()