نوشته شده توسط : میثم اکبری

یک پاک کننده صورت پایه و اساس هر رژیم مراقبت از پوست است و این محصول اساسی اما ضروری، زمینه را برای محصولات بعدی آماده می کند. با این حال، شستشوی صورت برای همه مناسب نیست، و مهم است که نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید فرمولی را انتخاب کنید که به پوست شما مواد لازم را بدهد و در عین حال از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کند.

هدف اصلی پاکسازی، پاک کردن آرایش، کثیفی و چربی اضافی از روی پوست است، اما این مرحله اولیه مراقبت از پوست، فرصتی را نیز فراهم می کند تا از مزایای بیشتری از مواد خاصی بهره مند شوید که می تواند سلامت و ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد. فرمول ایده آل پاک کننده صورت بستگی به نوع پوست شما دارد که می تواند از فصلی به فصل دیگر تغییر کند و حتی بر اساس عوامل هورمونی یا محیطی (مانند سفر به آب و هوایی که پوست شما به آن عادت ندارد) در نوسان است. پنج نوع پوست اصلی عبارتند از نرمال، خشک، چرب، مختلط و حساس. چندین گزینه پاک کننده صورت برای هر کدام وجود دارد، و شما می توانید بر اساس ترجیحات بافت خود نیز انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر: فرق فوم و ژل شستشو

تصورات غلط رایج در مورد پاکسازی

  • پاکسازی یک مرحله ضروری مراقبت از پوست نیست
  • اگر پوست بعد از شستن سفت شد، به این معنی است که کاملا تمیز است
  • پاکسازی بیش از دو بار در روز و بعد از تمرین می تواند به بهبود آکنه کمک کند
  • نیازی نیست پاک کننده خود را بر اساس تغییرات فصلی آب و هوا تنظیم کنید

هنگام انتخاب یک پاک کننده صورت، گزینه ها ممکن است بسیار زیاد باشد، اما دانستن نوع پوست شما باعث می شود انتخاب های خود را محدود کنید. پاکسازی چیزی بیش از شستن کثیفی، آرایش و چربی اضافی است و این مرحله مهم مراقبت از پوست می تواند به رفع نگرانی ها و نیازهای منحصر به فرد پوست شما کمک کند. این اصول اولیه نوع پوست را در نظر بگیرید:

  • پوست معمولی: این نوع پوست خشکی یا چربی بیش از حد را تجربه نمی کند و به طور کلی فاقد منافذ قابل مشاهده، آکنه و حساسیت است.
  • پوست خشک: زمانی که پوست فاقد آب و روغن های طبیعی باشد، خشک تلقی می شود. این نوع پوست ممکن است دارای بافت خشن، خطوط و چین و چروک های قابل مشاهده، تیرگی و از دست دادن قابلیت ارتجاعی و همچنین افزایش حساسیت و احساس سفت و ناراحتی باشد.
  • پاک کننده های صورت ما برای پوست خشک را مرور کنید
  • پوست چرب: پوست چرب بیش از حد سبوم تولید می کند و احتمالاً منافذ بزرگ شده، جوش های سرسیاه، جوش و درخشندگی ناخواسته را تجربه می کند.
  • پاک کننده های صورت ما برای پوست های چرب را مرور کنید
  • پوست مختلط: این نوع پوست دارای نواحی خشک و نواحی چرب است. ایجاد تیرگی و بافت خشن در برخی نقاط و منافذ بزرگ، جوش های سرسیاه و درخشندگی در برخی دیگر (به ویژه در اطراف بینی، چانه و پیشانی) معمول است.
  • پاک کننده های صورت ما را برای پوست مختلط مرور کنید
  • پوست حساس: انواع پوست های حساس به عوامل خارجی از جمله مراقبت از پوست واکنش نشان می دهند. علائم پوست حساس می تواند شامل سوزش، سوزش و قرمزی باشد.

انواع پاک کننده های صورت

هنگامی که نوع پوست خود را درک کردید، انتخاب پاک کننده صورت مناسب بسیار آسان تر می شود - و در بیشتر موارد تنها کاری که باید انجام دهید این است که بطری را بخوانید. اکثریت قریب به اتفاق شوینده‌های صورت به وضوح انواع پوستی را که برای آن طراحی شده‌اند، دقیقاً روی برچسب نشان می‌دهند، بنابراین هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. این در مورد طیف گسترده ای از گزینه های موجود پاک کننده صورت صدق می کند، و ممکن است متوجه شوید که یک نوع را در صبح، دیگری را در شب و احتمالاً فرمول متفاوتی را برای باشگاه یا زمانی که در حال حرکت هستید ترجیح می دهید. صرف نظر از پاک‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید، محصولی که حاوی سرامید باشد می‌تواند به پاکسازی مؤثر و بدون ایجاد اختلال در سد پوست کمک کند.

کرم پاک کننده های صورت

یک شوینده صورت ژل به طور موثر آرایش و همچنین آلودگی و چربی اضافی را از بین می برد و این فرمول های سبک وزن معمولاً کف تولید می کنند. شوینده های ژل صورت را می توان با مواد اضافی مانند اسید هیالورونیک برای آبرسانی فرموله کرد، و پاک کننده Renewing SA ما دارای اسید سالیسیلیک برای لایه برداری ملایم است - اما مهم است که به دنبال یک پاک کننده ژلی ملایم صورت باشید که پوست را از چربی طبیعی آن پاک نکند.

انواع پوست: معمولی، چرب، حساس

کرم پاک کننده های صورت

این گزینه های شستشوی صورت علاوه بر پاک کردن موثر آرایش، کثیفی و چربی اضافی، فواید مرطوب کنندگی و تسکین دهنده ای با بافتی آرام بخش دارند. بسته به محصول، لوسیون و پاک‌کننده‌های کرم صورت ممکن است کف ایجاد کنند، و این فرمول‌ها همچنین می‌توانند نگرانی‌های خاص پوست مانند خشکی با افزودن اسید هیالورونیک یا آکنه با موادی مانند بنزوئیل پراکسید را هدف قرار دهند، که در فوم آکنه ما یافت می‌شود. پاک کننده کرم.

برای کسانی که پوست حساسی دارند، فرمول ملایم لوسیون مرطوب کننده صورت ما ممکن است مناسب ترین گزینه باشد.

انواع پوست: معمولی، خشک، چرب، حساس

شستشوی صورت کف کننده

پاک‌کننده‌های صورت می‌توانند سطوح مختلفی از کف، از حباب‌زدگی ملایم تا فوم کامل را ایجاد کنند. شوینده های کف کننده می توانند به صورت ژل یا کرم شروع شوند، و این شوینده های صورت - از جمله پاک کننده فومینگ صورت ما - باعث پاکسازی و پاک کردن آرایش می شوند، به راحتی شسته می شوند و پوست را صاف و نرم می کنند.

انواع پوست: معمولی، چرب، حساس

آب میسلار

پاکسازی موثر لزوماً نیازی به آب یا شستشو ندارد، و پاک‌کننده میسلار آبرسان ما می‌تواند پوست را از چربی اضافی، کثیفی و آرایش پاک کند، بدون اینکه پوست احساس کنده شدن یا برهم زدن سد پوستی ایجاد کند. این نوع پاک‌کننده دارای مولکول‌هایی به نام میسل است که مانند آهنربا عمل می‌کنند و بدون نیاز به شستشو، کثیفی و روغن را به دام می‌اندازند. برای پوست‌های ظریف اطراف چشم نیز مناسب است، آب میسلار با سرامیدهای بازگرداننده و نیاسینامید تسکین‌دهنده، هم در خانه و هم در مواقعی که پاک‌سازی معمولی مبتنی بر آب گزینه‌ای نباشد، آسان است.

انواع پوست: معمولی، خشک، چرب، مختلط، حساس

پارچه های پاک کننده

گاهی اوقات شما فقط می خواهید راه خود را برای تمیز کردن پوست پاک کنید یا برای پاک کردن آرایش، چه در خانه و چه در حال حرکت، یک شروع سریع داشته باشید، و پارچه های پاک کننده آرایش پاک کننده ما یک روش تقریباً بدون دردسر برای انجام این کار است - بدون نیاز به سینک. این حوله‌های بدون آبکشی با داشتن قدرت پاک کردن آرایش در عین ملایمت روی پوست، اسید هیالورونیک آبرسان و سرامیدهای تقویت‌کننده سد را نیز ارائه می‌کنند.

انواع پوست: معمولی، خشک، چرب، مختلط، حساس

پاک کننده بار

تفاوت زیادی بین "صابون" و پاک کننده صورت که در یک میله عرضه می شود وجود دارد. میله پاک کننده مرطوب کننده بدون صابون ما می تواند آرایش، کثیفی و چربی اضافی را از بین ببرد و در عین حال بر روی پوست ملایم باشد، همراه با هیالورونیک اسید آبرسان و سرامیدهای تقویت کننده سد به شکلی آشنا و آسان برای استفاده.



:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()