نوشته شده توسط : میثم اکبری

به نقل از https://eleninmarket.com به دلیل اهمیت و محبوبیت بالای کاغذ دیواری، باید در رابطه با مواردی که باعث آسیب رساندن به آن می شوند، بیشتر بدانیم و برخی مسائل که برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری لازم است را بدانیم و آنها را رعایت کنیم. چرا که کاغذ دیواری نمای داخل ساختمان را تا حد خیلی زیادی تحت تاثیر قرار می دهد و وجود ظاهر نا مناسب آن؛ باعث دلسردی از منزل می شود و قطعا آرامشی که در منزل نیاز است را از افراد آنجا سلب می کند.


برای اینکه نکاتی جهت افزایش طول عمر کاغذ دیواری را شرح دهیم، برای فهم ساده مطلب آن را در دو دسته قبل و بعد از نصب کاغذ شرح می دهیم.

پس نکات افزایش طول عمر کاغذ دیواری در دو دسته بندی زیر قرار می گیرند:
 

  • نکات قبل از نصب
  • نکات بعد از نصب
 نصب و حفاظت از دیوار کاغذی
 

1.نکات مهم قبل از نصب کاغذ دیواری برای افزایش طول عمر آن

 
از آنجا که ساختمان در دوره رونق مسکن در سالهای پس از جنگ و در اواخر قرن بیستم اوج گرفته است؛ کاغذ دیواری به یک محصول بسیار پر اهمیت تبدیل شده است. خیلی از افراد در رابطه با نحوه نصب آن اطلاعات کافی ندارند! اما اکنون که محبوبیت آن بیشتر شده؛ آموختن مهارت نصب آن، مسئله ای با ارزش است. البته اگر زمان شما برای آموختن و انجام صحیح آن، محدود می باشد، بهتر است؛ این کار را به فردی که در این زمینه مهارت کافی دارد، بسپارید.
 
اگر قصد دارید به تنهایی این کار را اینجام دهید در اینجا 10 نکته در مورد چگونگی نصب کاغذ دیواری به روش صحیح آورده شده است و همچنین راه ها و نکاتی برای درست نصب کردن و افزایش طول عمر کاغذ برای شما بیان می شود.

دو بار اندازه گیری کنید، یک بار سفارش دهید.

 اندازه گیری های اتاق خود را بسیار دقیق انجام دهید تا بتوانید تعداد رول های مورد نیاز کار را با دقت تخمین بزنید. اندازه گیری دیوار و محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری کار سختی نیست. خودتان براحتی می توانید آن را انجام دهید.
 

کلیه ضایعات در اندازه های معقول را برای تعمیرات بعدی ذخیره کنید.

این ضایعات می تواند در هنگام تعمیر یا برای برخی نقاط دیوار مفید باشد؛ در نتیجه آنها را روانه سطل آشغال نکنید.
 

وررق پایان کار در نصب کاغذ دیوای

نصب  کاغذ دیواری همیشه دارای یک نقطه پایان ناخوشایند خواهند بود که آخرین ورق نصب شده است که اغلب  با برگه اول مطابقت ندارد. کمی در این رابطه تفکر کنید و سعی کنید وصله های نا مرتبط به گوشه هایی که کمتر دیده می شوند، منتقل شوند(مانند اینکه رو کمد دیواری یا پشت وسایل بیفتد.
 

احتمال کوچک شدن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری به طور کلی با رطوبت نصب می شود و در نتیجه می تواند در حین خشک شدن کمی کوچک شود. در هنگام نصب دقت کنید برخی درز ها و مناطقی که باید کاغذ را مطابق با شکاف زیر آن برش دهید، صبر کنید تا کاغذ خشک شده سپس اقدام کنید.
 

اشتباه متداول تازه کار ها

یک اشتباه بسیار متداول این است؛ که کاغذ را از مرکز صاف کنید. بهتر است که از بالا به پایین یا برعکس فکر کنیم. با این حال، این روشها پتانسیل ایجاد حباب های هوا را در زیر کاغذ افزایش می دهند. قبل از خشک شدن کاغذ، می توانید حباب ها را با فشار دادن آنها به سمت لبه صاف کنید. اما پس از خشک شدن کاغذ، حباب هوا را با سنجاق صاف کنید.

از مشکلات احتمالی کاغذ دیواری نترسید.

 نتیجه نهایی ارزشش را دارد؛ اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی آن را تست کنید، از کاغذ دیواری موقت استفاده کنید. هرگونه اشتباه کوچک را خودتان برطرف کنید.
 
 

2.نکات مهم بعد از نصب، برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری

 
حال فرض بر این است مراحل نصب به اتمام رسیده است و می خواهیم آسیب های احتمالی بعد از نصب را بررسی کنیم و نکاتی جهت کاهش احتمال آسیب رسیدگی را شرح دهیم تا بتوانید مدت زمان بیشتری از کاغذ دیواری خود لذت ببرید.

 

کاغذ دیواری آسیب دیده


کاغذ دیواری آسیب دیده واقعا آرامش و زیبایی منزل را از بین می برد؛ اما چکار باید کرد؟ تا از صدمه دیدن آن جلوگیری شود و یا در صورت لزوم، آن را ترمیم کنیم.
پس در درجه اول عواملی که باعث تخریب شدن کاغذ دیواری می شوند را بشناسیم تا بتوانیم؛ با رعایت کردن آن نکات، افزایش عمر مفید کاغذ دیواری را رقم بزنیم.
 

نشت آب

آب دشمن اصلی عمر کاغذ دیواری شما است. نشت لوله کشی، آسیب دیدگی سقف و خرابی لوازم خانگی همه می توانند به نشت منجر شوند و بسیاری از مواقع باعث ضربه های سنگینی به دیوار و پوشش آن می شوند.
 
در درجه اول، آب تصویر زمینه شما را لکه دار می کند. بعضی اوقات لکه ها را می توان از بین برد، اما اگر خیلی تیره یا خیلی گسترده باشند؛ بهتر است بخش آسیب دیده را تعویض کنید.  
نشت آب؛ همچنین می تواند باعث شود تا کاغذ دیواری، از دیوار کنده شود. در چنین حالتی توصیه می شود که حتما قبل از ترمیم پوشش دیوار، مشکل نشت آب کشف و برطرف شود. به نظر شما رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

 نشت آب باعث کنده شدن و از بین رفتن کاغذ دیواری شده است

رطوبت


کاغذ دیواری هایی مخصوص به حمام و دسشویی نیز وجود دارد که در مقابل رطوبت و آب مقاومت بیشتری دارند! اما در صورتی که در این مناطق از سیستم تهویه استفاده نشود، رطوبت دائم می تواند کاغذ دیواری را از بین ببرد و یا در بهترین حالت این کاغذ در مقابل خراشیدگی مقاومت خیلی کمی خواهد داشت.
البته در برخی موارد در پشت کاغذ رطوبت ایجاد می شود که در این مورد؛ چسبندگی کاغذ به دیوار کاهش یافته و در صورتت وجود رطوبت دائم؛ از دیوار کنده می شود. در نتیجه در رابطه با رطوبتی پشت کاغذ دیواری، مشکل را حل نموده و برای رطوبت داخلی، سعی کنید از سیستم های تهویه یا فن استفاده کنید تا بتواند رطوبت داخل هوا را خارج کند.
 

موریانه ها


آیا در کاغذ دیواری خود سوراخ های ریز مشاهده می کنید؟ این می تواند به معنای این باشد که شما مشکل موریانه دارید. قبل از انجام تعمیر کاغذ دیواری، مشکل موریانه ها را با کمک یک شرکت حرفه ای کنترل آفات ریشه کن کنید.
 

عدم نصب اصولی


بعضی اوقات علائم و حباب هایی که روی دیوارها مشاهده می کنید، از نصب نادرست است. شاید مجبور شوید مجدداً گوشه هایی را اجرا کنید که به درستی استفاده نشده اند. شاید لازم باشد حباب های بزرگ را در کاغذ بریده و صاف کنید. حتی ممکن است مجبور شوید کل صفحات را جایگزین کنید! زیرا صفحات کاغذ دیواری به درستی قرار نگرفته اند. هر چند این مشکل ناراحت کننده است اما شما با ترمیم و انجام عملیاتی برای بهبود آن می توانید تجربه لازم برای نصب مجدد و صحیح آن بدست می آورید. آیا می دانید کاغذ دیواری چگونه تولید می شود؟
 

نصب اصولی کاغذ دیواری برای استفاده طولانی مدت تر از آن


برخی نکات پایانی برای حفاظت هر چه بیشتر از کاغذ دیواری و افزایش عمر مفید آن را به صورت خلاصه در زیر آورده ایم:

  • در هنگام شستن کاغذ دیواری از آب ولرم، اسفنج های نرم و صابون استفاده کنید.
  • سعی کنید در فواصل زمانی کوتاه تر عملیات گردگیری دیوار ها را انجام دهید.
  • تا جایی که بودجه شما اکتفا می کند، از کاغذ دیواری های بهتر استفاده کنید.
  • برخی لکه ها اگر پاک نمی شوند، بهتر است بی خیال آنها شوید.

این مقاله توسط فروشگاه النین مارکت جهت آشنایی کاربران با روش های پیشگیرانه از خراب شدن کاغذ دیواری و افزایش طول عمر مفید آن، ارائه شد. شما می توانید انواع کاغذ دیواری اتاق خواب، کاغذ دیواری پذیرایی، سه بعدی و .... را در فروشگاه النین مارکت خریداری نمایید.

منبع:https://eleninmarket.com/fa/مقالات/طول-عمر-کاغذ-دیواری



:: موضوعات مرتبط: خانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()