نوشته شده توسط : میثم اکبری

پاوربانک می تواند در مواقع اضطراری با شارژ کردن تلفن همراه یا تبلت مرده شما را نجات دهد. با این حال، اگر بمیرد یا آب آن کم شود، کمک زیادی به شما نخواهد کرد. پاوربانک های باتری که به آن بسته برق یا باتری قابل حمل نیز می گویند، برای همیشه دوام نمی آورند. آنها بین 1.5 تا 3.5 سال یا 600 تا 1000 شارژ و تخلیه کامل چرخه عمر می کنند. برای اینکه بدانید یک پاوربانک معمولا چقدر دوام می آورد و چگونه عمر آن را به حداکثر برسانید، ادامه دهید.

شارژ سیکل کامل چیست؟

برخی از پاوربانک ها از قبل شارژ می شوند، بنابراین می توانید بلافاصله دستگاه را باز کرده و از آن استفاده کنید. این بدان معناست که سازنده اولین شارژ چرخه کامل خود را برای شما تکمیل کرده است. برق ذخیره‌شده دستگاه صفر بود، اما سازنده آن را به پریز برق وصل کرده و قبل از ارسال آن برای شما تا 100 درصد شارژ کرده است.

اگر به ندرت پاوربانک خود را شارژ می کنید زیرا فقط در مواقع اضطراری از آن استفاده می کنید، ممکن است بیش از 3.5 سال عمر کند. اگر به طور منظم فقط تا حدی آن را شارژ کنید و اگر هرگز آن را تا 0 درصد تخلیه نکنید، دوام بیشتری خواهد داشت.

پاور بانک چه مدت باید شارژ بماند؟

به طور معمول، یک پاوربانک لپ تاپ خود را حدود شش ماه نگه می دارد. این باعث می‌شود دستگاه‌های پشتیبان در دسترس برای موقعیت‌های اضطراری، مانند خاموشی در فصل طوفان، ایده‌آل باشند. به عنوان مثال، می توانید آن را در ماه فوریه قبل از شروع فصل طوفان شارژ کنید و بدانید که وقتی برق در ژوئن در اثر طوفان گرمسیری قطع می شود، پاوربانک هنوز شارژ کامل دارد.

چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید

این سوال کمی بیشتر است: "پاوربانک چقدر دوام می آورد؟" در اینجا چند عامل موثر بر طول عمر پاوربانک شما وجود دارد:

  • نوع باتری
  • ظرفیت پاور بانک
  • مراقبت از باتری یا شارژ مجدد

نوع باتری مهم است

بسته های برق از یکی از دو نوع باتری استفاده می کنند: لیتیوم پلیمر یا لیتیوم یون. نوع دوم باتری از یک مدار داخلی برای کنترل جریان برق استفاده می کند که از دستگاه در برابر گرمای بیش از حد محافظت می کند. باتری لیتیوم پلیمری وزن کمتری دارد و چنین مداری ندارد زیرا هنگام استفاده گرم نمی شود.

ظرفیت پک پاور

ظرفیت پاور بانک فرکانس مورد نیاز برای شارژ دستگاه را تعیین می کند. این دستگاه ها ظرفیت خود را در میلی آمپر ساعت یا میلی آمپر ساعت ارتباط برقرار می کنند. اگر ظرفیت پاوربانک شما 5000 میلی آمپر ساعت باشد، ظرفیت تقریباً دو شارژ کامل آیفون X را در خود جای می دهد. موارد بزرگتر مانند لپ تاپ ها به پاوربانک های بزرگتری نیاز دارند.

مراقبت از باتری یا شارژ مجدد

در حالی که نیازی به نگهداری منظم از پاوربانک خود ندارید، می توانید با مراقبت مناسب عمر آن را به حداکثر برسانید. با ذخیره باتری قابل حمل خود در مکانی خشک و خنک زمانی که از آن استفاده نمی کنید، شروع کنید. از مکان‌های ذخیره‌سازی گرم یا مرطوب که می‌توانند لوازم الکترونیکی را خراب کنند، خودداری کنید. همچنین مهم است که دستگاه خود را چند بار شارژ کنید. به یاد داشته باشید که با هر بار شارژ مجدد باتری داخلی کمی تحلیل می رود. به همین دلیل، اگر پاوربانک‌ها را به‌جای روزانه، هفتگی یا ماهانه شارژ کنید، عمر بیشتری خواهند داشت.

انتخاب بهترین پاور بانک برای نیازهای شما

ظرفیت بزرگ پاوربانک با باتری قوی از یک برند قابل اعتماد، عملکرد و طول عمر بهینه را ارائه می دهد. این ترکیب برای شارژ تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های با ظرفیت کمتر به شارژ کامل چرخه کمتری نیاز دارد. با شارژ کردن هر بسته باتری با شارژهای چرخه جزئی، به راحتی عمر آن را به حداکثر برسانید.

با ارائه پاوربانک های تبلیغاتی به مشتریان تجاری خود قدرت اضطراری را تقویت کنید. USB Memory Direct می تواند لوگوی کسب و کار شما را به صورت رایگان بر روی صفحه پاوربانک قرار دهد، بنابراین هر بار که مشتریانتان از آن استفاده می کنند، هدیه متفکرانه شما تبلیغاتی را در اختیار شما قرار می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()