نوشته شده توسط : میثم اکبری

سوالات احتمالی کنکور حرف آخر برای داوطلبان کنکور 99 آماده شد. خبر بسیار خوشحال کننده و عالی برای داوطلبان کنکور 99 داریم. خبری که شاید تصورش برای کنکوری های عزیز غیرقابل پیش بینی بوده است. اما امروز این امر محقق شده است و خوشبختانه دیگر رویا یا آرزو نیست. اساتید برتر حرف آخر برای اولین بار در کشور با بررسی تیپ سوالات کنکوری سراسری داخل و خارج کشور از سال 85 تا 96 سوالات احتمالی کنکوری حرف آخر را تهیه و طراحی کرده اند. سوالاتی که به احتمال 80 درصد به بالا سوالات کنکور 99 است و در این روزهای آخر کنکور می توانید برای بسیاری از داوطلبان امید و نوید دست یافتن به رتبه برتر و آروزهایشان باشد.

 

ویژگی های سوالات احتمالی کنکور حرف آخر

سوالات احتمالی کنکور همانگونه که اشاره شد از بررسی شبانه روزی سوالات کنکور سراسری داخل و خارج کشور از سال 85 تا 96 به کمک اساتید موسسه کنکوری حرف آخر آماده شده است. این سوالات با دقت و ریز بینی منحصر بفردی برای تمام دروس عمومی و تخصصی طراحی شده که داوطلبان در مرحله اول به مهمترین سوالات کنکوری در روزهای پایانی کنکور مواجه میشوند و در گام بعدی سوالات دارای پاسخ نامه تصویری است. استاد هر درس جدا از حل کردن سوالات مختص به درس خود، درسنامه را مجددا تدریس می کند و این به منزله مرور مجدد در سطح بسیار عالی برای کنکوری های عزیز است. بنابراین داوطلبان با یک تیر سه هدف تست، جمعبندی و مرور را باهم میزنند.

 

تعداد سوالات احتمالی کنکور حرف آخر(دوره نظام قدیم)

سوالات احتمالی کنکور دروس تخصصی و عمومی را پوشش می دهد و باتوجه به اهمیت و حجم دروس تخصصی بیشترین سوالات به دروس تخصصی اختصاص پیدا کرده است که تعداد سواالات برای داوطلبان دوره نظام قدیم به شرح ذیل می باشد.

  • زیست شناسی 1000 تست
  • ریاضی 600 تست
  • شیمی700 تست
  • فیزیک 600 تست
  • عمومی ها برای هر درس 500 تست

 

تعداد سوالات احتمالی (دوره نظام نظام جدید)

  • زیست شناسی1000 تست
  • ریاضی 600 تست
  • شیمی 700 تست
  • فیزیک 600 تست
  • عمومی ها 2000تست

داوطلبان عزیز با اغتنمام شمردن این فرصت طلایی  در روزهای پایانی کنکور با مهمترین سوالات دروس تخصصی و عمومی به استقبال پیروزی و کسب رتبه برتر در کنکور سراسری 98 بروند. شاید خیلی از داوطلبان تست های زیادی را کار کرده باشند اما به راحتی از نکات مهم و کنکوری این سوالات گذشته باشند. اما در سوالات احتمالی کنکورحرف آخر همه موارد مهم در نظر گرفته شده و بستری برای کسب رتبه برتر در کنکور 98 فراهم شده است.

 منبع: سایت رسمی حرف اخر

 مطالعه بیشتر: نحوه مطالعه مفهومی درس زیست



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

 

1-مرحله اول برای طراحی خانه چوبی, در نظر گرفتن شیوه زندگی ساکنین خانه است. مواردی از جمله تعداد ساکنین, سن ساکنین, تمایل برای داشتن خانه مدرن یا سنتی, درنظر داشتن امکانات خاص و …

در واقع در مرحله اول باید موارد بهره برداری خانه به صورت کامل در نظر گرفته شود.

۲-ابعاد مناسب را انتخاب کنید; همیشه خانه بزرگتر بهتر نیست. باید دید در هر قسمت خانه چه فعالیتی صورت میگیرد و ابعاد آن قسمت را با توجه به فعالیتهای صورت گرفته در آن انتخاب نمود. مثلا یکی آشپزخانه را تنها برای پخت و پز طراحی میکند اما برای فرد دیگری آشپزخانه ممکن است اتاق نهارخوری نیز باشد. یا حتی برای فرد سوم ممکن است آشپزخانه نشیمن نیز باشد. پس باید هر قسمت خانه با توجه به فعالیتهای آن طراحی شود.

۳- در نظر گرفتن جزئیات; در طراحی خانه خود باید دقت کنید که بودجه خود را به درستی تخمین زده باشید زیرا در ابتدای طراحی ممکن است به مواردی از جمله کرسی پنجره ها, پنجره های بزرگ, پنجره های زیرشیروانی, خرپاهای بزرگ, زیرسازیهای لازم و … دقت نکنید که باعث میشود قیمت تمام شده خانه شما بیشتر از آنچه که فکرش را میکردید شود.

 

۴- مصالحه کنید! حفظ تعادل بین ابعاد خانه, کیفیت و بودجه ضروری است مگر اینکه منابع نامحدودی داشته باشید. در حقیقیت ممکن است شما نتوانید هر آنچه در طراحی در نظر داشته باشید را بدست آورید به همین دلیل ابتدا سعی کنید به موارد ضروری بپردازید سپس به تجملات خانه خود فکر کنید.

۵- بجای اینکه با حرف به پیمانکار خود ایده هایتان را بگویید, آنها را رسم کنید. در بسیاری از موارد دیده شده که به دلیل سوءتفاهمی که بین پیمانکار و کارفرمای خانه های چوبی ایجاد شده, خانه اجرا شده با طرحی که کارفرما در نظر داشته تفاوت دارد. به همین دلیل بهتر است شما ایده های خود را در دفتری طراحی کنید و یا عکسهایی از دیگر خانه های چوبی تهیه کنید و این ایده ها را بصورت تصویری به پیمانکار بدهید. مخصوصا اگر خودتان در زمان ساخت خانه نظارت نمیکنید.

۶- محل مناسبی برای خانه چوبی خود انتخاب کنید; به مواردی از جمله موقعیت محل ساخت سازه چوبی, توپوگرافی آن, پوشش گیاهی, آب و هوا, موقعیت تابش آفتاب, باد غالب, منظره خانه و صدا دقت فراوانی داشته باشید و بررسی کنید هر کدام از آنها چه تاثیری بر روی خانه شما خواهند داشت.

۷-خانه خود را قبل از ساخت تصور کنید; فرض کنید خانه شما ساخته شده است و شما در تک تک اتاقهای آن قدم میگذارید, چه چیزی میبینید؟ چه احساسی پیدا میکنید؟  چه صدایی میشنوید؟ همه این موارد را در طرح خود تاثیر بدهید.

8- سلیقه به خرج بدهید! مزیت خانه های چوبی این است که در طراحی آنها آزادی فراوانی وجود دارد و تقریبا همه نوع طرحی را میتوان با چوب اجرا کرد. به همین دلیل سعی کنید در طرح خود سلیقه به خرج دهید و از اجرای طرحهای نامتعارف نترسید.

۹- منابع چوبی خود را شناسایی کنید. مطمئنا برای ساخت خانه چوبی نیاز به چوب دارید!!! پس قبل از تصمیم گیری به ساخت خانه چوبی از منابع چوبی اطراف سایت ساختمانی خود اطلاعات جمع آوری کنید. قیمتها را مقایسه کنید. نحوه تهیه و حمل و نقل را بررسی کنید. چوب مناسب برای ساختمان خود را پیدا کنید. نسبت وزن به مقاومت چوبهای مختلف را در نظر بگیرید و …

۱۰- مشورت کنید. اگر این اولین تجربه شما در ساخت خانه چوبی است حتما با یک متخصص مشورت کنید. در مورد ایده های خود نظر او را بپرسید. حتما قبل از شروع اجرا با افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید تا هزینه اضافی برای خود نتراشید.

منبع:http://wooden-villa.com

 



:: موضوعات مرتبط: خانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

اجاق گاز توکار به چهار نوع انتخاب می شود: اجاق های یک نفره ، اجاق های دوتایی ، اجاق های توکار دو نفره و اجاق های جمع و جور. عرض همه 60 سانتی متر است ، اما از نظر ارتفاع متفاوت است. کوره های منفرد ارزان تر از کوره های دوتایی هستند. یک کوره تنها شما را از 250 تا 350 پوند باز می گرداند ، در حالی که اجاق های دوتایی مناسب بیش از 500 پوند هزینه دارند. پرداخت قیمت بالاتر ویژگی های بیشتری به شما می دهد اما ممکن است به همه آنها نیازی نداشته باشید. اگر قبلاً می دانید که به دنبال چه نوع کوره ای هستید ، به بررسیهای داخلی اجاق گاز ما مراجعه کنید تا بفهمید کدام یک از بهترین ها هستند.

اجاق گازهای یک نفره و دو نفره یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که آیا یک اجاق گاز کافی است یا بهتر است بخواهید اجاق گاز دوتایی بروید.
کوره تک در حالی که کوره های منفرد فقط یک کوره را برای پختن ، کباب کردن و کباب کردن ، دارند ، اما فضای کافی برای پخت بیشتر چیزها معمولاً وجود دارد. اجاق های یک نفره تقریباً 60 سانتی متر قد دارند و تقریباً در هر مکان از آشپزخانه شما جای می گیرند - مانند زیر پیشخوان یا کابینت سطح چشم.

مزایا:
اجاق گازهای منفرد بیشتر از هر نوع اجاق گاز دیگری در مغازه ها پیدا خواهید کرد ، مخصوصاً اگر به دنبال مدل برقی باشید
موارد منفی:
فقط داشتن یک اجاق گاز برای پختن برای برخی از محدودیت ها خواهد بود ، خصوصاً اگر می خواهید همزمان بپزید و کباب کنید ، یا اگر پخت و پز زیادی دارید.

اجاق گاز دوتایی
داشتن دو فر گزینه های آشپزی بیشتری نسبت به یک اجاق گاز ارائه می دهد. همیشه در اجاق گاز کوچکتر یک کوره وجود دارد و در مدل های با مشخصات بالاتر ، بعضی اوقات نیز در کوره اصلی آن را پیدا خواهید کرد. اجاق های دوتایی تو در حدود 90 سانتی متر قد دارند و باید در سطح چشم به کابینت ها سوراخ شوند.

طرفداران:
می توانید همزمان از گریل در فر بالا و فر اصلی استفاده کنید. می توانید همزمان ظروفی را که نیاز به دمای مختلف فر دارند بپزید.
موارد منفی:
فضای بیشتری از آشپزخانه شما در یک آشپزخانه اشغال می کند و مدل های کمتری برای انتخاب وجود دارد.

کوره های تک فشرده در مقابل کوره های دوتایی
اگر کمبود جا دارید ، یکی از این گزینه ها بهتر می تواند مناسب شما باشد.

اجاق گاز

جمع و جور تک
فر اجاق گاز جمع و جور کوچکتر از یک اجاق گاز با ارتفاع فقط 45 سانتی متر و تقریباً به همان اندازه یک مایکروویو داخلی بزرگ است. کوره های جمع و جور معمولاً داخل کوره با کوره تهیه می شوند. شما همچنین می توانید اجاق های بخار جمع و جور خریداری کنید ، که به احتمال زیاد به عنوان یک گزینه اصلی پخت و پز به جای اجاق اصلی خانواده استفاده می شود.

طرفداران:
اگر فضای آشپزخانه شما از یک قیمت بالایی برخوردار باشد ، اجاق گاز جمع و جور گزینه خوبی است.
موارد منفی:
معامله برای اندازه جمع و جور آن این است که فضای زیادی در داخل وجود ندارد ، بنابراین قصد ندارید شام کریسمس را در یک اجاق جمع و جور بپزید.

اجاق گاز دوتایی
اگر به انعطاف پذیری دو فر نیاز دارید ، اما فضای آشپزخانه محدود است ، یک اجاق گاز دوتایی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اجاق های دوتایی زیر ساخته شده حدود 72 سانتی متر قد دارند و می توانند در یک واحد زیر شمارنده قرار بگیرند یا در سطح چشم قرار بگیرند. یک گزینه مناسب از این محصولات،  گاز اخوان است.
طرفداران:

طرفداران:
هنوز دو فر تهیه می کنید اما بدون این که فضای اضافی یک اجاق گاز دوتایی را اشغال کنید.
موارد منفی:
اجاق های دوتایی ممکن است کوچکتر از حد انتظار شما باشد ، به ویژه اجاق های اصلی. این بدان دلیل است که تولیدکنندگان دو کوره را در فضایی فقط 12 سانتی متر بلندتر از یک کوره قرار داده اند.

اجاق های برقی و گازی اکثر ما اولویت را برای نوع سوختی که با آن می پزیم ترجیح می دهیم ، در حالی که ممکن است بعضی از ما گزینه دیگری نداشته باشیم. برای همه افراد دیگر ، در اینجا ارزیابی ما از نکات خوب و بد آشپزی با اجاق گاز برقی یا گازی است

فرهای برقی
این فرها مشهورترین اجاق ها هستند. به یاد داشته باشید که دقیقاً مانند اجاق گاز باید توسط یک حرفه ای نصب شود. 
فایده پخت و پز با اجاق برقی ، به ویژه یک پنکه ، این است که گرما در اطراف کوره پخش می شود. کوره های الکتریکی تمایل دارند در دمای دقیق تری نسبت به گاز باقی بمانند و گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد - کوره های برقی منفرد بیشتری را در فروشگاه ها بیش از هر نوع اجاق دیگر پیدا خواهید کرد.
موارد منفی:
اجاق های برقی کارکرد بالاتری دارند.

اجاق گاز
اجاق گاز توکار به مراتب کمتر از مدل های برقی در بازار وجود دارد ، اما هنوز هم می توانید اجاق های خوب را پیدا کنید.

طرفداران:
گاز ارزانترین سوخت برای پخت و پز است ، بنابراین اگر به این روش طبخ کنید قطعاً پس انداز می کنید. اما این پس انداز زیاد نیست - تقریباً 25 £ اختلاف سالانه بین ارزان ترین اجاق گاز و گرانترین اجاق برقی وجود دارد.
موارد منفی:
اجاق گاز توکار به اندازه کوره های برقی در نگه داشتن دمای تنظیم شده و توزیع گرما در اطراف کوره موثر نیستند

پخت اجاق
هزینه پخت گاز با برق همیشه ارزان تر از برق است. ما با پختن 2 کیلوگرم آجر به مدت دو ساعت و در همان دمایی که مرغ می پزید ، متوجه می شویم که هر اجاق گاز چگونه کار می کند. این به ما نتایج پخت و پز ثابت برای هر اجاق گاز را می دهد
بر اساس استفاده از اجاق گاز پنج بار در هفته ، هزینه اجاق گازهای گازی حدود 20 پوند در سال و اجاق های برقی حدود 40 پوند هزینه دارند. این تفاوت سالانه زیاد نیست ، اما در طول عمر اجاق گاز شما ممکن است به حدود 120 پوند برسد.

توزیع حرارت کوره
همه اجاق های برقی به جز ارزان ترین ها با فن ها برای پخش گرما در اطراف اجاق گاز عرضه می شوند. طرفداران مفید هستند زیرا شما می توانید زمان پخت را کاهش دهید و دمای پخت را کاهش دهید. آنها همچنین با گردش گرما باعث پخت همزمان دو سطح می شوند.
اکثر کوره های داخلی گازی فن ندارند و به همین دلیل توزیع گرما آسیب می بیند. اما اگر بنزین خود را بشناسید و با آن سازگار شوید ، می توانید نتایج عالی کسب کنید.

کنترل دمای کوره
معمولاً حفظ درجه حرارت یکنواخت در کل کوره برقی آسان تر است - فن های کوره مانند ترموستات دیجیتال که می توانند بر اساس درجه تنظیم شوند ، به این کار کمک می کنند.
در کوره های گازی بدون فن ، حفظ درجه حرارت یکنواخت در کل کوره دشوارتر است - کوره های گازی معمولاً در بالا نسبت به پایین گرم ترند.

منبع: https://www.kichland.com/



:: موضوعات مرتبط: خانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 994
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()