نوشته شده توسط : میثم اکبری

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که مادام العمر دوام داشته باشند. با توجه مناسب، یک لبخند بازسازی شده می تواند اعتماد به نفس شما را در ایجاد روابط جدید افزایش دهد. و شاید بهتر از این، دندان‌های کاربردی جدید شما می‌توانند رابطه شما را با غذایتان تقویت کنند.

این راهنمای جامع مراقبت از ایمپلنت دندان برای مراقبت از ایمپلنت های دندانی بر سه دسته اصلی تمرکز دارد:

توصیه هایی برای روزها و هفته های بعد از عمل ایمپلنت دندان
نکاتی برای مراقبت مادام العمر برای سالم و تمیز نگه داشتن ایمپلنت های دندانی
راهنمای کلی مربوط به مراقبت کامل از ایمپلنت دندانی دهان
این راهنما برای چه کسانی ساخته شده است؟ برای کسانی که از ایمپلنت دندان  مراقبت می کنند. برای کسانی که ایمپلنت های تک دندانی یا پل های تکیه گاه ایمپلنت دارند. برای هر کسی که قصد دارد تمام دندان های بالا یا پایین خود را با ایمپلنت دندان جایگزین کند. اگر هر یک از این سناریوها شبیه شماست، برای دریافت توصیه های مفید به خواندن ادامه دهید.

مراقبت از ایمپلنت دندان پس از جراحی
روزها و هفته‌های بعد از یک روش، حیاتی‌ترین روزهای مراقبت از ایمپلنت دندانی هستند. در طول این مدت، بدن شما سخت کار می کند تا لثه و بافت استخوانی در محل های کاشت را ترمیم کند. این همچنین زمانی است که ایمپلنت در حال یکپارچگی استخوانی با فک شما است. ایمپلنت به زمان نیاز دارد تا با استخوان جوش بخورد تا بتواند از پروتز شما پشتیبانی کند.

زمان نقاهت پس از عمل، زمانی که اکثر افراد احساس می کنند به حالت عادی بازگشته اند، معمولاً حدود 3-5 روز است.

در زیر توصیه های ما برای مراقبت از ایمپلنت ها و پل های جدید شما در این دوره حساس بهبودی آورده شده است.

از کشیدن بخیه خودداری کنید. اجازه دهید بخیه ها خود به خود حل شوند یا بریزند. مگر اینکه هماهنگ کننده درمان شما چیز دیگری ذکر کرده باشد، هر بخیه ای که ممکن است داشته باشید طی 7 تا 10 روز خود به خود می ریزد یا حل می شود. هرگز سعی نکنید بخیه ها را به تنهایی بردارید.

از یخ استفاده کنید اگر تورم رخ دهد، می توانید نواحی آسیب دیده صورت را یخ بزنید. از یخ به مدت 20 دقیقه و 20 دقیقه در 2 روز اول بعد از عمل استفاده کنید. تا روز سوم، می‌توانید از یخ و گرما استفاده کنید و از کاربرد متناوب برای سفتی عضلات استفاده کنید.

یخ نجوید. هنگام استفاده از یخ برای کاهش تورم، آن را فقط به صورت بمالید. آن را در دهان خود قرار ندهید و مطلقاً هرگز یخ را نجوید.

از مراقبت بیش از حد خودداری کنید. چیزی به سادگی بازرسی بیش از حد محل جراحی می تواند روند بهبودی را مختل کند. هنگامی که گونه های خود را می کشید و دهان خود را باز می کنید، در معرض خطر پارگی ناحیه جراحی قرار می گیرید که سعی در بهبودی دارد.

با آب نمک گرم بشویید. 24 ساعت بعد از عمل صبر کنید، سپس می توانید شستشو با آب نمک را شروع کنید.

تمیز کردن ملایم را تمرین کنید. می توانید دندان های خود را در روز عمل New Teeth Now مسواک بزنید. خیلی ملایم باش از مسواک با موهای نرم استفاده کنید. این ناحیه برای بهبودی نیاز به زمان دارد. و باز هم، به خصوص در اطراف محل جراحی ایمپلنت، بسیار ملایم باشید. محل جراحی را در خط مستقیم لثه اطراف ایمپلنت مسواک نکنید. هنگام تمیز کردن دندان‌هایتان، به هیچ وجه تکان دادن یا تف کردن انجام ندهید. ممکن است برای کمک به شستشوی خمیردندان، آب را در دهان خود قرار دهید. آب را بیرون تف نکنید دهان خود را روی سینک باز کنید و اجازه دهید آب خارج شود. سپس، دهان خود را پاک کنید و تمام شود.

شکاف را با یک سرنگ Monoject™ تمیز کنید. با بهبودی لثه ها، احتمالاً شکافی بین پل ایمپلنت و لثه شما ایجاد می شود. شما از یک سرنگ آبیاری با نوک خمیده برای شستشوی ملایم غذا از این شکاف استفاده خواهید کرد. پس از 5-6 هفته، هنگامی که لثه ها به طور کامل بهبود یافتند، می توانید برای تمیز کردن کامل تر، به جای سرنگ از نخ دندان استفاده کنید.

بیش از حد تمیز نکنید. تمیز کردن بیش از حد یک مشکل رایج مراقبت بیش از حد است که می تواند به همان اندازه بد یا بدتر از تمیز نکردن کافی باشد. چیدن مداوم یک منطقه مشکل به روند بهبود کمک نمی کند. رفتارهای اجباری مانند این بیشتر احتمال دارد مسائل را تشدید کند و در نهایت چیزی جزئی را به یک مشکل بزرگ تبدیل کند.

گاز را عوض کنید گاز خود را مرتباً عوض کنید، اما فقط طبق دستور جراح یا هماهنگ کننده درمان.

در 24 ساعت اول از نی پرهیز کنید. مکیدن، تف کردن، و حرکات چرخاندن می تواند روند بهبودی را به خصوص در روز اول تحریک کند. در این مدت باید لخته های خون در محل استخراج ایجاد شود. پیروی نکردن از این دستورالعمل می تواند منجر به یک وضعیت دندانی ناراحت کننده به نام سوکت خشک شود که زمان بهبودی شما را طولانی تر می کند. حفره خشک زمانی رخ می دهد که لخته خون تشکیل نشود و استخوان فک در معرض باکتری و هوا قرار گیرد. این احساس درد یا درد فک ضربان دار است. بعد از 5-6 روز بعد از عمل، این درد را احساس خواهید کرد. به محض بروز این درد، با ارائه دهنده ایمپلنت خود تماس بگیرید. آنها باید شما را برای درمان خشکی سوکت ببینند.

از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌های اسیدی تند مانند آب پرتقال یا قهوه می‌توانند شفا را تحریک کنند و همچنین ممکن است منجر به ایجاد حفره‌های خشک شوند.

فقط غذایی بخورید که می توانید با کناره چنگال پلاستیکی برش دهید. رژیم غذایی نرم در طول دوره بهبودی فرآیند New Teeth Now توصیه می شود. حتی غذاهایی که خیلی سفت به نظر نمی رسند، مانند کاهو، می توانند برای جویدن خیلی خشن باشند.

در مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم احتیاط کنید. در 24 ساعت اول، کمی بی حسی ناشی از این عمل را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از سوختگی، هنگام مصرف چیزهایی که تمایل به گرم شدن دارند، مانند قهوه، سوپ و غذاهای مایکروویو بسیار مراقب باشید.

سیگار نکش سیگار کشیدن برای ایمپلنت دندان وحشتناک است. سیگاری های فعال خطر ابتلا به عفونت را به دنبال این روش افزایش می دهند. سیگار باعث محدود شدن جریان خون به استخوان و بافت در محل ایمپلنت می شود. بدون این منبع، بهبودی کند می شود و توانایی بدن برای محافظت در برابر عفونت به طور خطرناکی به خطر می افتد.

ادامس جویدن. پس از چند روز، اگر شروع به تجربه سفتی طولانی مدت ماهیچه‌ها کردید، در جایی که در باز کردن دهان خود تا جایی که می‌توانید مشکل داشتید، جویدن آدامس را به صورت دوره‌ای شروع کنید تا به شل شدن عضلات فک کمک کنید.

دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید برای مراقبت های بعد از جراحی نباید به طور کامل به این راهنما اعتماد کنید. لطفا با جراح یا هماهنگ کننده درمان خود در تماس باشید. اگر سؤالی دارید یا در مورد آنچه از شما انتظار می رود احساس سردرگمی می کنید، هرگز فرضیات خود را مطرح نکنید.

برای آماده سازی قبل از تاریخ عمل، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

خلاصه ای از بایدها و نبایدها را تهیه کنید
در طول قرار ملاقات سوالات بعدی را بپرسید
لیست کارهای خود را در طول این فرآیند در دسترس داشته باشید
ما دستورالعمل‌های مراقبت قبل و بعد از عمل را داریم که به راحتی می‌توان آن‌ها را دنبال کرد که قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده، با هماهنگ‌کننده درمان خود مرور خواهید کرد.

مراقبت طولانی مدت ایمپلنت دندان
 به بیماران دندان های مصنوعی می دهد که برای تمام عمر طراحی شده اند. با نگهداری روتین و مراقبت مناسب، دندان های جدید شما می توانند راه حل دائمی برای سلامت دهان و دندان شما باشند که همیشه می خواستید.

برخی از توصیه هایی که برای مراقبت های بعد از جراحی خود دنبال کرده اید در اینجا نیز اعمال می شود. بیایید به تفاوت های مراقبت طولانی مدت بپردازیم. خوشبختانه، نکات مراقبت طولانی مدت بسیار کمتری وجود دارد. همانطور که بسیاری از بیماران ما دارند، ما فکر می کنیم که شما متوجه خواهید شد که مراقبت از ایمپلنت های دندان کامل دهان ساده و سرراست است.

روی یک نخ دندان خوب سرمایه گذاری کنید. این دستگاه‌های ساده در خلاص شدن از شر رسوبات موجود در گوشه‌ها و شکاف‌های سخت در اطراف ایمپلنت‌ها و بریج‌های دندانی معجزه می‌کنند. برای کاشت کامل دهان، فضای کمی بین بریج و لثه وجود دارد که می تواند در حین غذا خوردن، مصنوعات را جمع آوری کند. یک نخ دندان می تواند به آرامی این تجمع را با یک جت آب ماساژ دهنده ماساژ دهد.

یکبار برای همیشه سیگار را ترک کنید. در بالا گفتیم، اما ارزش تکرار دارد. سیگار کشیدن برای سلامت دهان و دندان شما وحشتناک است. افراد سیگاری در معرض خطر عفونت بسیار بیشتری هستند. همانطور که می دانیم، آنها همچنین در معرض خطر بیشتری از عوارض بهداشت دهان و دندان از جمله از دست دادن دندان و به طور مشابه، شکست ایمپلنت هستند. بدون هیچ تغییر رفتاری دیگری، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سلامت و طول عمر ایمپلنت‌هایتان این است که عادت سیگار کشیدن را یک‌بار برای همیشه کنار بگذارید.

نظافت خود را نادیده نگیرید. حتی با استفاده از دندان های مصنوعی، به تمیز کردن معمولی نیاز خواهید داشت. بهداشت دهان و دندان همچنان در اولویت ایمپلنت های دندانی است. اگر شما یک بیمار  هستید، یک متخصص بهداشت دندان حرفه ای دندان های شما را برای تمیز کردن برداشته و وضعیت سلامت دهان و دندان شما را با شما بررسی می کند. این تنها زمانی است که دندان های شما برداشته می شود، زیرا در غیر این صورت روی ایمپلنت ثابت می شوند.

طبق دستور از محافظ دهان خود استفاده کنید. اگر به شما توصیه شده است که در شب برای رفع ساییدگی و ساییدگی دندان قروچه و فشردن بیش از حد دندان ها از محافظ دهان استفاده کنید، لطفاً این کار را انجام دهید.

یخ نجوید. هنگامی که همه چیز بهبود یافت، جویدن یخ، حتی با دندان هایی که از زیرکونیا ساخته شده اند، هنوز غیرقابل قبول است.

اگر مشکلی دارید به ما مراجعه کنید اگر چیزی اشتباه است نادیده نگیرید. ما می توانیم نگاهی بیندازیم، حتی اگر فقط برای آرامش خاطر شما باشد. همچنین، لطفاً سعی نکنید به تنهایی مشکل مربوط به ایمپلنت دندان را اصلاح کنید. عمل جراحی از خانه به طور فوق العاده غیربهداشتی و خطرناک است. جستجوی یک راه حل DIY در جستجوی مشکل است و عوارض و هزینه های اضافی اساسا تضمین شده است.

نحوه مراقبت از ایمپلنت زیگوماتیک
مراقبت از ایمپلنت های زیگوماتیک تفاوتی با مراقبت از هر ایمپلنت دیگری که جراح دهان شما در طول عمل قرار داده است ندارد.

موفقیت ایمپلنت دندان
در حالی که توصیه‌هایی که در این راهنما مورد بحث قرار گرفته‌ایم، احتمال موفقیت و بهبود ایمپلنت‌های دندانی (مخصوصاً ایمپلنت‌های New Teeth Now) را به شدت افزایش می‌دهند، ما نمی‌توانیم موفقیت همه ایمپلنت‌های دندانی را تضمین کنیم. مهارت جراح دهان شما نقش مهمی در موفقیت هر روش ایمپلنت دندانی دارد. به احتمال زیاد عوارض در چند هفته اول پس از هر روش ایمپلنت دندانی رخ می دهد.

بی ارتباط با سیستم های کاشت دندان هدایت شونده
این راهنمای مراقبت نباید با سیستم‌های ایمپلنت دندانی «هدایت‌شده» اشتباه شود، که جراحان دهان به آن‌ها اعتماد ندارند. جراحان با تجربه کمتر به استفاده از یک سیستم هدایت شونده به عنوان یک راه حل مناسب برای همه متوسل می شوند.

ما می دانیم که سلامت دهان و دندان افراد به فیزیولوژی، ژنتیک و تاریخچه پزشکی آنها بسیار منحصر به فرد است. به همین دلیل، تنها راهنماهای مورد استفاده در طول عمل New Teeth Now بر اساس تجربه و تخصص گذشته جراحان فک و صورت و دهان دارای گواهی بورد ما است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

بله، افرادی که دچار تحلیل استخوان شدید هستند واجد شرایط دریافت ایمپلنت دندان هستند. در بسیاری از موارد، این کار را می توان بدون روش های طولانی پیوند استخوان انجام داد. یک جراح دهان واجد شرایط قبل از توصیه محلول ایمپلنت دندانی، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد. برخی از این عوامل عبارتند از: تعداد دندان هایی که باید تعویض شوند، علت از دست دادن استخوان بیمار، میزان تحلیل استخوان و در چه ناحیه ای از فک رخ داده است.

بسیاری از افراد از نوع خاصی از از دست دادن استخوان در زیر خط لثه رنج می برند. این اغلب به دلیل بیماری پریودنتال است. کسانی که از این نوع از دست دادن استخوان رنج می برند، همگی با اثرات جدی آن بر سلامت و کیفیت زندگی خود آشنا هستند. کسانی که از تحلیل استخوان شدیدتر رنج می برند، اغلب مشکلات سلامت دهان و دندان نیز دارند که به لیست مشکلات پزشکی اضافه می شود. درد یا ناراحتی در هنگام غذا خوردن می تواند باعث شود بیماران از سوء تغذیه رنج ببرند و سلامت کلی آنها را بدتر کنند.

هنگامی که فردی با دندان های خود مشکل دارد، پزشکان اغلب توصیه می کنند ایمپلنت دندان را توصیه کنند. بیماران مبتلا به از دست دادن استخوان شدید در فک، استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت های سنتی ندارند تا به طور ایمن جاسازی شوند. به این بیماران اغلب گفته می شود که واجد شرایط ایمپلنت نیستند. خوشبختانه هنوز تکنیک‌هایی وجود دارد که کاشت ایمپلنت را حتی با کمبود استخوان در فک ممکن می‌سازد. یکی از این گزینه‌ها استفاده از ایمپلنت‌های زیگوماتیک است که می‌تواند به بیمارانی که از کاهش قابل توجه استخوان رنج می‌برند کمک کند تا کیفیت زندگی خود را به حالت عادی بازگردانند.

توسعه، ساختار و استفاده از ایمپلنت های زیگوماتیک
ایمپلنت های زیگوماتیک، ایمپلنت های دندانی هستند که در ناحیه ای جداگانه از ساختار استخوانی بیمار قرار می گیرند. در حالی که از دست دادن استخوان ممکن است برای استفاده از روش مرسوم کاشت آنها در استخوان مستقیماً زیر خط لثه بسیار زیاد باشد، ایمپلنت‌های زیگوماتیک به سادگی ایمپلنت‌ها را در مکان دیگری قرار می‌دهند.

برای افرادی که واجد شرایط هستند، این یک پروتز ثابت است که می تواند برای کمک به بیمارانی که از تحلیل استخوان رنج می برند، قرار داده شود. بیمارانی که قبلاً می‌خواستند ایمپلنت‌های دندانی داشته باشند ممکن است شنیده باشند که می‌توانند از مجموعه‌ای از پیوندهای استخوانی برای بازگرداندن بخش عمده‌ای از ساختار استخوانی از دست رفته خود استفاده کنند، که اجازه می‌دهد ایمپلنت‌ها پس از اتمام این سری از عملیات‌های اضافی قرار داده شوند. متأسفانه، این اغلب به چندین روش نیاز دارد که می تواند احتمال عوارض جانبی و عوارض را افزایش دهد. با قرار دادن ایمپلنت در زیگوما، به بیماران یک گزینه جایگزین برای مجموعه ای از روش های مورد نیاز برای تکمیل پیوند استخوان داده می شود.

مزایای عملکردی استفاده از ایمپلنت زیگوماتیک
قرار دادن ایمپلنت زیگوماتیک مزایای زیادی دارد. فقدان فشرده سازی بافت نرم در این ناحیه از صورت وجود دارد، به این معنی که برای بیمار بسیار راحت تر از پیوند استخوان خواهد بود. این به این دلیل است که ایمپلنت‌ها برای پشتیبانی ساختاری به بافت نرم تکیه نمی‌کنند و هر عامل فشاری را که ممکن است با گزینه‌های دیگر وجود داشته باشد از بین می‌برد. علاوه بر این، هنگامی که کسی صحبت می کند، سیستم پشتیبانی ساختاری حرکت نمی کند. این به افراد اجازه می‌دهد راحت‌تر و با اعتماد به نفس صحبت کنند، که منجر به بهبود کلی عزت نفس می‌شود.

با انجام یک روش کوتاه‌تر با بازدیدهای کمتر، این به معنای زمان کمتری در مطب و روزهای غیبت کمتری است. مطالعات تکمیل شده نشان می دهد که به نظر می رسد ایمپلنت های زیگوماتیک به طور کلی دارای سطح عملکرد بالینی مشابهی در مقایسه با ایمپلنت های سنتی هستند. جایگزینی سریع‌تر برای کاشت ایمپلنت به معنای بازگشت سریع‌تر به کیفیت زندگی عادی است.

مزایای جراحی کاشت ایمپلنت در زیگوما

ایمپلنت‌های زیگوماتیک در چند دهه گذشته به دقت اصلاح شده‌اند تا عملکرد آن‌ها را هم در حین جراحی و هم پس از آن بهبود بخشد. این ایمپلنت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ناحیه زیگوم صورت لنگر می‌اندازند، و گزینه‌ای موثر برای درمان افرادی است که دچار تحلیل استخوان شده‌اند که ممکن است بسیاری از افراد را از دریافت ایمپلنت‌های دندان سنتی بازدارد. ایمپلنت های زیگوماتیک دارای بدنه ایمپلنت بدون نخ هستند که به گونه ای مهندسی شده است که با بافت نرم این ناحیه به خوبی کار کند.

مزایای متعددی از این ایمپلنت های زیگوماتیک برای روش های جراحی و بهبودی وجود دارد. اول اینکه این ایمپلنت ها دارای درجه بالایی از ثبات اولیه هستند. این برای عملکرد آنها مهم است. در مرحله بعد، این ایمپلنت ها به خوبی با بافت نرم بدن تعامل می کنند و احتمال عوارض یا ناراحتی بعد از عمل را کاهش می دهند. در نهایت، این ایمپلنت ها دارای یک جفت زاویه هستند که به رویکرد جراحی کمک می کند. همه این مزایا هم برای متخصصان پزشکی و هم برای بیماران حیاتی است و نشان دهنده برتری نسبت به سری سنتی پیوند استخوان است.

درمان انتخاب برای بهبود کیفیت زندگی
همانطور که تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از این ایمپلنت های دندانی زیگوماتیک انجام شده است، آنها به سرعت به استاندارد طلایی درمان برای کسانی تبدیل شده اند که از تحلیل استخوان رنج می برند که قبلا تصور می شد از معرفی ایمپلنت های دندانی سنتی جلوگیری می کند. بدون این گزینه جدید ایمپلنت دندان، بیماران بی‌شماری باید ماه‌ها برای کاشت‌های خود منتظر بمانند و تحت یک سری روش‌های تهاجمی و ناخوشایند پیوند استخوان قرار بگیرند تا به افزایش حجم استخوان در صورت کمک کنند تا بتوان ایمپلنت‌های دندانی معمولی را قرار داد.

اکنون با گزینه ایمپلنت زیگوماتیک، بیماران می توانند از این پیوندهای دردناک اجتناب کنند. این به معنای زمان درمان بسیار کوتاه تر همراه با بهبود نتایج جراحی، عملکرد و زیبایی است. در نتیجه، ایمپلنت های زیگوماتیک راهی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران ارائه می دهند. این ایمپلنت‌ها همان مزایای ایمپلنت‌های سنتی دندان را به بیماران ارائه می‌دهند و بیمار می‌تواند به این روش درمان کند. پس از پایان عمل، بیماران دیگر ناتوان دهانی ندارند. این ایمپلنت ها می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی، عملکردی و روانی ناشی از تحلیل فک بالا را درمان و از آن پیشگیری کنند. به یک معنا، گزینه های درمانی زیگوماتیک کیفیت زندگی فرد را به حالت عادی باز می گرداند. در نتیجه، بیماران بیشماری قبلاً از این گزینه درمانی بهره مند شده اند.



:: بازدید از این مطلب : 614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

وقتی صحبت از جایگزینی دندان های از دست رفته شما می شود، متاسفانه هر روش دندانپزشکی برای هر بیمار مناسب نیست. وقتی نوبت به جایگزینی دندان های از دست رفته می رسد، چند گزینه متفاوت دارید. به نظر می رسد محبوب ترین آنها ایمپلنت های دندانی، بریج های دندانی و پروتزهای کامل یا جزئی هستند. اگر بهترین درمان را می خواهید، دندانپزشک ما معمولا ایمپلنت دندان را توصیه می کند. متأسفانه ایمپلنت های دندانی الزامات خاصی دارند که هر بیمار نمی تواند آن ها را برآورده کند. کشف کنید که آیا ایمپلنت های دندانی در Old Milton Dental برای شما مناسب است یا خیر. معایب ایمپلنت های دندانی را بخوانید تا متوجه شوید که آیا آنها گزینه درمانی ایده آل شما هستند یا خیر.

ایمپلنت دندان پرهزینه است
اولین و مهمترین عیب ایمپلنت های دندانی پرهزینه بودن آنهاست. ما به شما دروغ نمی گوییم و به شما می گوییم که آنها مقرون به صرفه ترین گزینه هستند زیرا قطعاً اینطور نیستند. یک دهان پر از ایمپلنت دندان می تواند ده ها هزار دلار برای شما هزینه داشته باشد در حالی که یک ایمپلنت تنها چند هزار هزینه دارد. برای اینکه بدانید ایمپلنت دندان برای شما چقدر هزینه دارد، لطفاً با دندانپزشک ما در آلفارتا مشورت کنید تا بدانید هزینه درمان ایمپلنت دندان شما چقدر است. آنها ممکن است کم و بیش از آنچه فکر می کنید مقرون به صرفه باشند. همچنین لطفاً گزینه های پرداخت مختلفی را که در مطب دندانپزشکی خود در دسترس داریم در نظر بگیرید. ممکن است بتوانید پرداخت های ماهانه متناسب با بودجه خود را انجام دهید.

بیمه دندانپزشکی شما آنها را پوشش نمی دهد
یکی دیگر از معایب ایمپلنت های دندانی این است که بیمه دندان شما به احتمال زیاد آنها را پوشش نمی دهد. در هر صورت، آنها ممکن است به پوشش ترمیم که به ایمپلنت دندان مانند تاج دندان، پل دندان، پروتز جزئی یا کامل متصل می شود، کمک کنند. البته، می توانید قبل از مشاوره با ما با بیمه دندانپزشکی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا این مواردی هستند که آنها ممکن است پوشش دهند. شما هرگز نمی دانید که بیمه شما مایل است چه چیزی را پوشش دهد. در طول مشاوره شما، ما تمام هزینه های درمان شما را با ما بررسی می کنیم.

کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دارد
یکی دیگر از معایب عمده ایمپلنت های دندانی این است که برای قرار دادن آنها نیاز به جراحی دارند. ممکن است فکر کنید که این یک مشکل بزرگ است، اما جراحی همیشه یک خطر برای سلامتی است. میزان عوارض فقط 5 تا 10 درصد است. خطرات و عوارضی که برای ایمپلنت دندان متحمل می شوید شامل عفونت، آسیب به دندان های دیگر، تاخیر در بهبود استخوان، آسیب عصبی، خونریزی طولانی مدت، شکستگی فک و موارد دیگر است. اگر مایل به پذیرش این خطرات هستید، ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب باشد.

ممکن است نیاز به تعویض ترمیم های خود داشته باشید
اگرچه ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند مادام‌العمر برای شما دوام بیاورند، ترمیم‌هایی که به آن‌ها وصل می‌کنید ممکن است نتوانند. یکی دیگر از معایب ایمپلنت های دندانی این است که ممکن است نیاز به تعویض ترمیم های خود داشته باشید که می تواند بسیار پرهزینه باشد. به عنوان مثال، یک روکش دندان می تواند حدود 1000 دلار قیمت داشته باشد. اگر چندین مورد در دهانتان وجود دارد، واقعاً می‌توان آن را افزایش داد. بریج ها و پروتزهای دندانی هزینه کمتری دارند، اما همچنان به مرور زمان افزایش می یابند. اکثر بیمارانی که نیاز به تعویض ترمیم های خود دارند، کسانی هستند که در وهله اول از آنها مراقبت نکرده اند.

روکش‌های دندان و بریج‌های دندانی از جنس چینی ساخته شده‌اند که معمولاً با مراقبت مناسب می‌توانند تا آخر عمر شما دوام بیاورند. این بدان معناست که شما به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از آسیب فیزیکی به دندان های خود اجتناب کنید. این به معنای استفاده از محافظ شب و محافظ دهان در مواقع ضروری است.

ممکن است استخوان اطراف ایمپلنت خود را از دست بدهید
یکی دیگر از عواملی که ممکن است بخواهید قبل از انتخاب ایمپلنت دندان در نظر بگیرید این یکی از معایب اصلی است. اگرچه ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به شما در حفظ توده استخوانی در فک‌تان کمک کنند، اما از دست دادن استخوان اطراف ایمپلنت‌ها همچنان رایج است. این از از دست دادن استخوان طبیعی در طول سال ها است. اگر استخوان زیادی از دست بدهید، ممکن است نیاز به تعویض ایمپلنت دندانی خود داشته باشید. به همین دلیل مهم است که ایمپلنت های دندانی خود را توسط دندانپزشک ماهری مانند ما در Old Milton Dental قرار دهید. ما وقت خود را صرف برنامه ریزی جراحی ایمپلنت دندانی شما می کنیم تا مطمئن شویم ایمپلنت شما در بهترین نقطه ممکن برای نتایج طولانی مدت قرار می گیرد.

ایمپلنت های دندانی زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارند
اگر به دنبال نتایج فوری برای دندان های از دست رفته خود هستید، ایمپلنت های دندانی راه حل شما نیستند. یکی از معایب عمده ایمپلنت های دندانی این است که زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارند. برای شروع، دندانپزشک ما ابتدا باید مطمئن شود که توده استخوانی کافی در فک خود دارید تا در وهله اول ایمپلنت ها را قرار دهید. اگر این کار را نکنید، باید به شما یک جراحی پیوند استخوان بدهیم. اگر نیاز به کشیدن دندان دارید، این کار نیز باید از قبل انجام شود. ما نمی‌توانیم ایمپلنت‌های دندانی شما را تا زمانی که لثه‌های شما در اثر استخراج و پیوند استخوان بهبود پیدا کنند، قرار دهیم. از آنجا، ما ایمپلنت های دندانی شما را با جراحی قرار می دهیم.

 


:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

آیا احساس کرده اید که چیزهای بیشتری در مورد مراقبت از دندان های خود باید بدانید؟ همانطور که بزرگتر می شوید، ممکن است متوجه شوید که چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانید تا آنها را در سال های طلایی خود نگه دارید. این آسان نیست، اما این نکات می تواند به شما کمک کند اطلاعاتی را ارائه دهید که می تواند این اتفاق بیفتد.
منتظر دیدن دندانپزشک نباشید. اگر حتی کوچکترین درد در دندان های خود احساس کردید، با دندانپزشک وقت ملاقات بگذارید. اگر خیلی صبر کنید، ممکن است مشکل بدتر شود. اگر بلافاصله وارد شوید، ممکن است فقط به یک درمان سریع و آسان نیاز داشته باشید.

وقتی صحبت از ایجاد دندان های قوی و سالم می شود، فلوراید می تواند بهترین دوست شما باشد. اگر آب لوله کشی شما حاوی فلوراید نیست، در مضیقه هستید. یکی از گزینه ها استفاده از خمیردندان غنی شده با فلوراید است. همچنین باید دهانشویه یا شستشوی حاوی آن را نیز در نظر بگیرید.

نخ دندان کشیدن به حذف پلاک روی خط لثه و اطراف آن کمک می کند و باید حداقل دو بار در روز انجام شود. هنگام استفاده از نخ دندان، نخ دندان را به آرامی بین هر دندان بالا و پایین کنید. لثه های خود را در معرض روش های خشن نخ دندان کشیدن قرار ندهید. در عوض، از یک دست ملایم و نخ دندان موم شده برای کمک به محافظت از لثه استفاده کنید.

برای اینکه دندان های خود را به بهترین شکل و بدون پوسیدگی حفظ کنید، به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک شما می تواند به طور حرفه ای پلاک هایی را که می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند را پاکسازی کند. او همچنین می‌تواند یک معاینه دهانی انجام دهد که می‌تواند مشکلات دندان‌ها یا لثه‌های شما را قبل از تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای سلامت دندان شما تشخیص دهد.

اجازه ندهید ناراحتی ناشناخته بدون مراقبت باقی بماند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است در دندان ها یا فک خود احساس ناراحتی کنید. ممکن است در حال بریدن دندان عقل باشید یا ممکن است دچار عفونت شده باشید. در اسرع وقت با دندانپزشک خود وقت بگیرید تا از عوارض بعدی جلوگیری کنید. بهتر است جزئی بودن آن را نادیده بگیریم تا زمانی که عمده نیست.

برای انتخاب موثرترین دهانشویه، حتما به دنبال مارک های بدون الکل باشید. دهانشویه حاوی الکل باعث خشکی دهان می شود. بزاق در واقع برای دندان های شما مفید است و به تجزیه برخی از باکتری ها کمک می کند. از آنجایی که بزاق نقش مهمی در سلامت دندان ایفا می کند، باید در انتخاب برندهای دهانشویه که فاقد الکل هستند، دقت کرد که می تواند مانع تولید بزاق شود.

سعی کنید بعد از خوردن غذا دهان خود را بشویید. مسواک زدن هنوز بهترین راه برای تمیز کردن دندان ها بعد از غذا است، اما گاهی اوقات نمی توانید این کار را انجام دهید. اینجاست که شستشو می تواند مفید باشد. هنگام شستشو، غذای باقی مانده روی دندان ها و دهانتان را از بین می برید. شما همچنین به خنثی کردن سطح pH دهان خود کمک می کنید.

شکر عامل اصلی اکثر انواع پوسیدگی دندان است. خوردن شکر تنها مشکل نیست. نوشیدن شکر حتی می تواند مضرتر باشد. وقتی نوشیدنی های شیرین می نوشید، باقی مانده های قندی روی دندان های شما می نشیند. دهان شما را می پوشاند. تا زمانی که قند روی دندان شما باشد، باعث آسیب می شود.

کیت های سفید کننده خانگی یک راه حل کوتاه مدت عالی برای دندان های کم رنگ هستند. با این حال، بسیاری از افراد سوزش و افزایش حساسیت ناشی از استفاده از ژل در کیت ها را گزارش می دهند. اگر حساسیت دهان شما را از سفید کردن خانگی منصرف می کند، بلافاصله قبل و بعد از استفاده از محصول سفید کننده از ژل فلوراید استفاده کنید. دندان های شما به میزان قابل توجهی حساسیت کمتری خواهند داشت.

از سنین پایین کودک خود را نزد دندانپزشک ببرید. توصیه می شود اولین ویزیت آنها خیلی زود پس از در آمدن اولین دندان انجام شود. دندانپزشک می تواند نحوه رشد دندان های شیری را ارزیابی کند و هرگونه ناهنجاری در سطح دندان را بررسی کند. علاوه بر این، او می تواند نکات خوبی در مورد مراقبت از دندان های کودک در خانه به شما ارائه دهد.

زمانی که صرف مسواک زدن دندان های خود می کنید هرگز نباید کمتر از دو دقیقه کامل باشد. هنگام مسواک زدن، ذرات غذا را از روی دندان های خود پاک خواهید کرد. عجله می تواند ذراتی را روی دندان شما باقی بگذارد که منجر به پوسیدگی دندان می شود.

کلسیم نقش زیادی در استحکام دندان دارد، بنابراین مطمئن شوید که حداقل 500 میلی گرم در روز دریافت می کنید. اگر لبنیات، آجیل یا سبزیجات غنی از کلسیم زیاد نمی خورید، به جای آن مکمل مصرف کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات یا حفره های مینای دندان در جاده است، بنابراین آن را جدی بگیرید.

ایمپلنت دندان

از ایمپلنت های دندانی می توان برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته استفاده کرد. یک دستگاه تیتانیومی که می‌تواند دندان‌های مصنوعی را محکم کند، با جراحی در استخوان فک کاشته می‌شود. ایمپلنت های دندانی می توانند ظاهر کلی را بهبود بخشند، دندان مصنوعی را جایگزین کنند و جویدن را آسان تر کنند. مقدار کار دندانپزشکی که باید انجام شود تعیین می کند که پروسه ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد و چند بار مراجعه به دندانپزشک لازم است.

اکنون می دانید که برای مراقبت صحیح از دندان هایی که دوست دارید چه چیزی لازم است. می بینید چقدر مهم هستند درست می گویند؟ خوب، برای داشتن آن لبخندی که می خواهید، حتما این نکات را با خود داشته باشید. شما می دانید که در مورد دندانپزشکی به چه چیزی نیاز دارید، بنابراین این اطلاعات را به کار ببرید!



:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()