نوشته شده توسط : میثم اکبری

تفاوت بین طراح ui و ux

 

در اینجا، شما یاد می گیرید که UI چیست، UX چیست و تفاوت بین UX , UI چه می باشد. توصیه مفید درباره دوره طراحی UX , UI و آموزش ها نیز فراهم شده است.

ادامه این مقاله را همراه http://meysammmm.loxblog.com باشید.

 

به شکل فزآینده و با توسعه تکنولوژی، افراد بیشتری در طراحی وارد می شوند. برای مبتدیان، اهمیت دانستن تفاوت بین طراحی UX , UI وجود دارد. داشتن درک نظری جامع درباره طراحی مرحله اول و ضروری در طراح UX , UI شدن است.

تفاوت بین UX , UI

تجربه طراحی کاربر چیست؟

 

تجربه طراحی کاربر عبارتست از روند ایجاد روابط بین یک شرکت، محصولاتش و مشتریان است.

طراحی تجربی کاربر روند تحقیق، توسعه و پیشرفت کلیه جنبه های تعامل کاربر با محصول شرکت جهت رضایت مندی کاربران است. هدف عبارتست از پیشرفت تجربه کاربران از محصول از طریق نتایج آزمون و در نهایت تولید محصولی است که مفید و با ارزش است و همچنین سهل الوصول و استفاده از آن لذت بخش است.

طراحی UX به محصول کمک می کند تا تجربه کاربری موثری فراهم کند. این طرح شامل دیسیپلین های مختلف است، مثل طراحی بصری، طراحی تعاملی، قابلیت کاربری و سایر موارد.

طراحی فصل مشترک کاربر چیست؟

فصل مشترک کاربر عبارتست از ظاهر بصری یک محصول و طراحان UI تصمیم می گیرند چگونه طراحی محصول را برای تجربه کاربری موثر انجام دهند. یک طرح مطلوب UI کمک می کند تا کاربران جلب شوند و متضمن تجربه لذت بخش از محصول است.

المان های طراحی UI شامل محتوای مثل مدارک، متون، تصاویر، ویدئوها، فرم ها شامل دکمه ها، برچسب ها، میادین متون، چک باکس ها، فهرست های حذف شده ها، طرح های گرافیک و رفتارهایی است مثل آنچه که در زمان کلیک/ کشیدن/ ورودی کاربر اتفاق می افتد.

ضروری است که طراحان UI دارای حس خوبی از مهارتهای زیبائی شناسی و فنی باشند. در یک نقش خلاقانه، هدف طراح UIعبارتست از خلق فصل مشترک کاربری زیبا و کامل که نشانه واکنش هیجانی از طرف کاربر است.

در شکلی ساده، اگر شما در ابتدا یک سایت را دیدید و در مورد گیرائی بصری آن متعجب شدید، این عمدتاً به دلیل طراحUI بوده است.

طراحی فصل مشترک کاربر چیست؟

تفاوت بین UX , UI چیست؟

 

طراحی UI، طراحی UX همواره هم پوشانی دارند، اما آیا شما درباره تفاوت های آنها آگاهید؟ به طور ساده، طراحی UX مربوط به طراحی تجربی کاربر می شود، و طراحی UI مربوط است به طراحی فصل مشترک کاربر. آنها دارای رابطه نزدیکی در طراحی محصول هستند اما نقش های متفاوتی دارند.

برحسب عملکردشان، UI عبارتست از این که چگونه اشیاء به نظر می رسند، و UX چگونگی کارکرد اشیاء را بیان می کند. UX یک فرآیند است در حالی که UI قابل تحویل است. اما افراد به سادگی این دو را با هم اشتباه می گیرند چون آنها دارای روابط نمادین هستند. همان طوری که راهول وارشنی (Rahul varshney)، خالق مشترک فوستر اف ام (foster .fm) بیان کرده است:

« تجربه کاربر (UX) و فصل مشترک کاربر (UI) دو شرط قابل اشتباه در این میدان هستند. هر UI دون UX مثل این است که یک نقاش رنگ را روی کرباس و بدون اندیشه بپاشد، در حالیکه UX بدون UI مثل قاب یک مجسمه بدون پوشش کاغذی روی آن است. تجربیات محصول با UX آغاز می شوند که توسط UI پیگیری می شود. هر دو برای موفقیت محصولات ضرورت دارند.»

 

بنابراین تفاوت مشهود بین طراحی UI و طراحی UX منجر به نقش های متفاوتی می شود.

1- تمرکز متفاوت

الگو برداری سریع تر، بهتر و آسان تر با موکوپلاس (Mockplus)

شروع کار بدون هزینه

مهم ترین تفاوت بین طراحان UX , UI این است که کاربری متفاوتی در الگوبرداری دارند. بسیاری از طراحان UI اعتقاد دارند که هر الگوبرداری باید یک مدل hi-fi باشد. در هر حال، برای هر طراح UX، وفاداری یک پیش فرض است، آنها بیشتر مراقب منطق کار هستند. با توضیح ساده، وقتی شما با مشتریان خود ملاقات می کنید، به آنها طرح ایجاد شده توسط طراح UI را نشان می دهید. وقتی شما به ملاقات برنامه ریزان می روید، الگوبرداری انجام شده توسط طراح UX را با خود می برید.

 

تفاوت بین طراحان UI و طراحان UX

دلیل آن بسیار ساده است. طراحان UI دقت بیشتری به فصل مشترک – پایانه جلوئی دارند، در حالی که طراحان UX بر پایانه عقب متمرکزتد.

2- رنگ به کار رفته توسط آنان

طراحان UI تمایل دارند الگوبرداری با رنگ کامل باشد. برعکس، طراحان UX عموماً فقط سه رنگ را در طرح الگوبرداری استفاده می کنند: سیاه، سفید و خاکستری.

این تفاوت می تواند به طور مشترک در طراحی و استفاده از تصاویر دیده شود. به عنوان مثال، وقتی شما نیاز دارید یک خط میزان جهت یابی تحتانی ایجاد کنید. طراحان UI انرژی زیادی به خرج می دهند تا آن را تا حد امکان حقیقی جلوه دهند، که شامل رنگ دکمه قبل و بعد از کلیک کردن است. برعکس، طراحان UX دکمه را در محل سمت راست می گذارند، سپس توضیحی می گذارند که: خاکستری پس از کلیک کردن.

رنگ های مختلف به کار رفته توسط طراحان UX , UI

3- ابزارهای به کار رفته

از آنجا که تفاوت های زیادی در نقش ها بین طراحان UX , UI وجود دارد، ابزارهای به کار رفته توسط آنان باید متفاوت باشند. در مورد طراحانUI، طراحی تصاویر دارای اهمیت برتر است. پس ابزارهایی مثل فلینتو (flinto) و پرنسیپل (principle)، که متصل به طرح هستند، دارای ارجحیت هستند. Invision نیز یک گزینه است و عملکرد همکاری گروهی آن را تبدیل به یک گزینه رقابتی می کند.

طراحان UX از یک قالب سیمی سود می برند که صرفه جویی در زمان دارد و کارآیی طراحی را بالا می برد. ابزارهای الگوبرداری با کیفیت بالا موجود هستند: موک پلاس (Mockplus) با شفافیت آسان جهت عملیات، بالسامیک (Balsamiq) با شیوه طرح ساده، و آکسور (Axure) با عملکردی جامع هستند. علاوه بر این، مزیت منحصر به فردی در کاربرد Mockplus وجود دارد. این ابزار دارای 8 روش جهت آزمون و بررسی اولیه پروژه ها است. این امر خصوصاً طی آزمون مفید است.

ابزارهای طراحی UX , UI. Jpeg

« طراحی فقط آن چیزی نیست که به نظر می رسد و احساس می شود. طراحی چگونگی عملکرد است.» استیوجابز (Steve Jobs).

از نظر تئوریک، طراحی UX شامل قاب سیمی/ الگوبرداری ، طراحی تعاملی، و آزمون کاربر است. طراحی UI شامل طراحی بصری و طراحی تعاملی است.

توجه کنید که طراحی UI و طراحی UX مستلزم طراحی تعاملی هستند.

طراحی تعامل احساسات و رفتار کاربر را هدایت می کند.

اگر شما کلمات ذکر شده در فوق را اشتاه گرفتید، نگاهی به مقاله ما UI در مقابل UX در مقابل IA VSIXD داشته باشید تا اندیشه طراحی خود را بنا کنید.

طراحی UX مقدم بر طراحی UI است.

طراحی UX از طریق محصولات، فصل مشترک ها و خدمات اتفاق می افتد، UI فقط مربوط به فصل مشترک ها است.

طراحان UX , UI چه کار می کنند؟

بهترین روش جهت یادگیری کار طراحان UX , UI عبارتست از مطالعه شرحیات کار است. شما می توانید شرحیات حقیقی کار طراحان UX , UIرا در سایت های استخدامی پیدا کنید.

دوره کاری ریخته گری مسئولیت های کلیدی و هر موقعیت را نشان می دهد.

مهارت ها و مسئولیت های طراح UX

محتوا/ راهبرد: تحلیل مشتری، تحلیل رقابت کنندگان، ساختار و راهبرد محصول.

الگوبرداری و قالب ریزی: الگوبرداری، آزمون/ تکرار، توسعه، برنامه ریزی، قالب بندی.

تحلیل و اجرا: هماهنگی و توسعه، هماهنگی با طراحان UI ، تجزیه و تحلیل و تکرار، پیگیری اهداف و جامعیت.

بنابراین، طراح تجربی کاربر فقط مسئول برنامه ریزی و تهیه فن آوری حامی محصول نیست. آنان همچنین مسئول چگونگی تعامل آنلاین و ُآفلاین کاربران ، شامل خدمات مشتریان و تحلیل آن هستند.

مهارت ها و مسئولیت های طراحان UI

دیدن و حس کردن: ساختن نام تجاری و توسعه گرافیکی، راهنمای کاربران و خطوط تاریخچه، تجزیه و تحلیل مشتریان، تحقیق در طراحی سایت

پاسخ گویی و تعامل: تطابق با اندازه های مختلف ابزارهای شبکه، تعاملات و انیمیشن، اجرای توسعه، الگوبرداری UI.

طراحی UI ایجاد کننده پوسته و ظاهر محصول است. وی تشکیل دهنده هویت و نام تجاری است. وی اتصال دهنده محصول و کاربر، ایجاد کننده اعتماد و انتقال مفهوم نام تجاری است. نقش طراح UI مستلزم همیاری با سایر اعضای گروه، مثل توسعه دهندگان و طراح UX است.

شرح کار طراحان UX , UI

چه نوع دوره طراحی UX , UI را شما باید بردارید؟

در مورد مبتدیان، گرفتن یک دوره بهترین و سریع ترین روش یادگیری است که چگونه طراح UX , UI شوند. این مسئله ساده نیست و هیچ راه میان بر وجود ندارد.

روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید یک دوره طراحی UX , UI را بردارید، که با گزینه های بدون هزینه یا با هزینه همراه است. دوره های طراحی UX بدون هزینه در دانشگاه های برتر مکان خوبی برای شروع است، اما کافی برای پیشرفت کاری نیست. بسیاری از سازمان ها و مکان ها اکنون دوره های خوبی و آموزش های آنلاین فراهم کرده اند. در اینجا سی دوره آنلاین خو در وب سایت ها جهت یادگیری طراحی UX , UI توسط گروه (Mockplus) تهیه شده است.

دوره های طراحی UX , UI

دستمزد طراحان UX , UI چه مقدار است؟

دستمزد طراحان UX , UI بستگی به جنبه های زیادی دارد و شامل محل، تجربه، صنعت و نوع پروژه و محصول است.

طبق درب شیشه ای، متوسط دستمزد پایه طراح UI در آمریکا 80450 دلار در سال است، در حالی که متوسط دستمزد پایه طراح UX 60697 دلار در سال است.

برای اطلاع بیشتر، در اینجا بررسی دستمزدهای طراحان UX , UI در سراسر جهان آمده است.

دستمزد طراحان UX , UI در سراسر جهان

آیا شما می خواهید یک طراح UX یا طراح UI باشید؟

افراد همه روزه با انتخاب کردن روبرو می شوند. وقتی شما تفاوت ها بین طراحی UX , UI را در می یابید، از حیث نظری، چگونگی کارکرد آنها را پیدا می کنید، و منبع یادگیری هر یک را در می یابید و اینکه چقدر دریافت می کنند، این نوبت شما است که تصمیم بگیرید یک طراح UI یا طراح UX باشید.

مطالب مرتبط:

ارتباط سئو و طراحی سایت

10 افزونه برتر وردپرس

اهمیت سئو در طراحی سایت

اهمیت میزبانی وب سایت برای سئو



:: موضوعات مرتبط: سئو و طراحی سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

 

باتری ups، ما بین برق شهری و یک یا چند دستگاه تغذیه کننده (با توجه به توان باتری یو پی اس میتوان دستگاههای مختلفی به آن وصل نمود) قرار میگیرد به گونه ای که دستگاه تغذیه کننده برق ، انرژی خود را ازباتری یو پی اس دریافت میکند ، باتری یوپی اس نیز جهت تامین انرژی خود به برق شهری وصل میگردد ، به این شکل دستگاه الکتریکی تغذیه کننده برق همیشه و بصورت یکنواخت دارای برق بوده و درصورتی که تغییر ولتاژ و یا قطعی برق رخ دهد هیچگونه تاثیری برروی دستگاه برقی ندارد ؛ دستگاه های برقی به باتری یو پی اس  متصل شده و از این طریق دارای دو منبع تامین کننده برق میشوند منبع اول که برق شهری میباشد و تا زمانی که جریان برق برقرار است ، وظیفه باتری یو پی اس یکنواخت کردن برق دریافت شده از برق شهری میباشد ، اما به محض اینکه برق شهری قطع گردد ، منبع انرژی باتری یوپی اس ups که به مثابه یک باتری عمل میکند وارد کار شده و مانع قطع جریان برق به تجهیزات الکتریکی میگردد . از آنجایی که باتری یو پی اس با برق مستقیم کار میکنند لذا دارای قسمتی بنام شارژر هستند که برق متناوب شهری را به برق مستقیم جهت استفاده باتری یو پی اس تبدیل میکند

ادامه این مقاله را همراه http://meysammmm.loxblog.com باشید.

 

 

انواع باتری یو پی اس ups

 

 

 

باتری سرب اسید

 

باتری نیكل كادمیم

 

باتری لیتیوم

 

باتری سیلور آلكالین

 

باتری خشك (سیلد )

 

باتری ژله ای

 

و ….

 

 

 

 

 

مناسب ترین باتری برای دستگاه های یو پی اس، باتری نوع سیلد ( خشک ) و نیكل كادمیم میباشند.

 

باتری ( باطری ) نوع سیلد بیشتر با درپوش كاملا بسته كه نیاز به سرویس و نگهداری ندارد و با ولتاژ 12 ولت استفاده می گردد.

 

و باتری های نیكل كادمیم دارای قیمت حدود 4 تا 5 برابر باتری های سرب اسید میباشند كه در مقابل دارای طول عمر حدود 20 سال میباشند.

 

 معیار انتخاب بهترین باتری یو پی اس (ups)

 

 

 

این تصور که هرچه باتری یو پی اس گران تر باشد بهتر است معیاری بسیار غلط می باشد. در مورد پارامترهای انتخاب باتری با کیفیت می توان مورد زیر را نام برد:

 

•    بازدهی

 

•    تکنولوژی ساخت

 

•    وزن باتری

 

•    طول عمر باتری یو پی اس (ups)

 

 

 

مدت زمان استفاده از باتری مورد بحث به نوع نگهداری از آن بستگی دارد طول عمر آن متفاوت است و مهمترین عامل دما می باشد. بهترین دما برای باتری ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتیگراد می باشد رطوبت کم و خشک بودن محیط در درجه دوم اهمیت در نگهداری باتری می باشد.

 

برای نگهداری صحیح و افزایش طول عمر باتری یو پی اس ups چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

 

انتخاب باتری یو پی اس ups و یا شارژ مناسب

 

بازدید دوره ای باطری UPS ( باتری یو پی اس )

 

مراقبت در هنگام جابجایی باتری یو پی اس ups

 

مراقبت ازباتری یو پی اس ups درمقابل فشار

 

مراقبت از باتری یو پی اس در مقابل گرد و غبار

 

نحوه تست عملکرد باتری یو پی اس UPS

 

 

 

انواع باتری یو پی اس دارای تست خودکار هستند ونیز می توانید از یک دستگاه تست کننده بار باتری یو پی اس استفاده کنید ، باری را با مقدار نصف جریان CCA به مدت زمان 15 ثانیه به باتری اعمال کنید سپس 5 دقیقه صبر کنید .

 

برای تست کردن باتری یوپی اس دو حالت داریم ، یکی برای باتری یوپی اس سیلد ( اتمی ) و یکی برای باتری یو پی اس غیر سیلد ( اسیدی ) که در اینجا به بررسی آن می پردازیم .

 

برای باتری یو پی اس سیلد ( اتمی ) ، دستگاه را خاموش کنید و توسط یک دستگاه ولت متر دقیق دیجیتالی ، ولتاژ باتری یو پی اس را اندازه گیری نمایید.این کار بهترین روش برای سنجش میزان باتری یو پی اس UPS است .

 

در رابطه با باتری یو پی اس اسیدی ، ولتاژ باتری را توسط دستگاه ولت متر دیجیتال در حال خاموشی موتور اندازه بگیرید و اسید هر سلول را توسط هیدرومتر تست و اندازه بگیرید .

 

اسید هر سلول باتری را توسط هیدرومتر تست و اندازه گیری نمایید

 

نواع باتری UPS

 

OFF LINE: (باتری یو پی اس آف لاین - آماده به کار )

 

تعریف : به محض قطع برق باتری یو پی اس وارد عمل می شود و انرژی مورد نیاز دستگاه ها را تامین می کند.

 

مزایا : بازدهی بالا – قیمت مناسب – فعالیت بدون مزاحمت صوتی

 

معایب : میزان محافظت این نوع باتری در کمترین سطح در مقایسه با انواع دیگر است.

 

برق خروجی به دستگاه های جانبی قابلیت تنظیم و انتقال نوسان های برق شهری را ندارد.

 

انتقال به حالت باتری با تاخیر انجام می شود.

 

ON LINE: ( باتری یو پی اس آن لاین  - برخط )

 

 

 

تعریف : ورود برق متناوب شهری بعد از یکسوسازی به ولتاژ مستقیم تبدیل می شود و در این نوع مجددا سیگنال سینوسی تولید می شود. بنابراین هیچ گونه مشکلات برق شهری اعم از نوسان و تغییر فرکانس وجود ندارد.

 

مزایا : تامین کامل و دائمی و بدون اختلال برق مورد نیاز – مناسب برای سیستم های برق اضطراری

 

معایب : قیمت نسبتا بالا در مقایسه با دیگر انواع باتری یو پی اس

 

LINE INTERACTIVE: (باتری لاین اینتراکتیو – در تعامل با خط )

 

 

 

در این تکنولوژی مبدل همیشه روشن است  وقتی برق شهری در مدار باشد منبع باتری را شارژ می کند و به محض اینکه برق ورودی قطع شد به عنوان یک منبع تغذیه رزرو انرژی ذخیره شده را خارج می کند.

 

مزایا : نسبت به مدل آنلاین مقرون به صرفه تر می باشد.

 

نسبت به مدل آفلاین از اطمینان بالاتری در محافظت برخوردار است.

 

نواع باتری یو پی اس بدون نیاز به نگهداری

 

 

 

باتری یو پی اس بدون نیاز به مراقبت MF به مراقبت های پیشگیرانه کمتری نیازمندند و دارای عمری طولانی تر، شارژ سریعتر، مقاومت بیشتر در برابر شارژ بیش از حد over charge باتری یوپی اس، کاهش خوردگی ترمینال ها و زمان مجاز جهت نگهدارى کالای یا Shelf Life طولانی تر هستند اما در برابر عیوب ناشی از دشارژ عمیق باطری یو پی اس یا Deep Discharge به دلیل افزایش ریزش مواد فعال صفحات، سریعتر از کار می افتند.

 

در آب و هوای گرم پیشنهاد می شود که باتری یو پی اس  ups غیر سیلد خریداری شود. به دلیل این که در یک باتری یو پی اس ups سیلد هنگامی که به آب نیاز است، نمی توان آب اضافه کرد و نمی توان غلظت ویژه آن را با هیدرومتر اندازه گرفت.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 1744
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 فروردين 1398 | نظرات ()