نوشته شده توسط : میثم اکبری

ریزش مو ده ها میلیون زن و مرد را در سراسر ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. اگر ریزش مو شما را نگران می کند، با یک متخصص پوست صحبت کنید. آنها می توانند علت را مشخص کنند و درمان مناسب را برای شما توصیه کنند. آنها همچنین می توانند به شما اطلاع دهند که آیا شامپوهای خاصی ممکن است کمک کنند.

ویلیام یاتس، MD، FACS، جراح و متخصص ترمیم مو در شیکاگو، به WebMD Connect to Care می‌گوید: «مهم است که در مورد اکثر شامپوها مانند شستشوی ماشین فکر کنید. شما فقط ظاهر بیرونی را درمان می کنید - پوست سر. علت اصلی ریزش مو در زیر هود، زیر پوست سر اتفاق می افتد. بنابراین اگر از ریزش موی ژنتیکی رنج می برید، شامپوها گلوله جادویی نیستند. در عین حال، ریزش مو اغلب با سلامت پوست سر مرتبط است، بنابراین اطمینان از داشتن پوست سر سالم تنها کمک خواهد کرد و آسیبی نخواهد داشت. در این مقاله نکاتی در مورد انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو صحبت می کنیم.

کدام شامپوهای ریزش مو موثر هستند؟

برای موهای نازک، Amy Forman Taub، MD، FAAD، بنیانگذار پوست پیشرفته در شیکاگو، شامپو و نرم کننده KeraFactor را توصیه می کند. شامپوهای دیگری که ممکن است کمک کنند، شامپوهایی هستند که پوست سر را با اسید سالیسیلیک لایه برداری می کنند و گردش خون پوست سر را بهبود می بخشند.

تاوب می‌گوید: «چرخش پوست سر احتمالاً تنها چیزی است که می‌توانید در خانه انجام دهید. به عنوان مثال، یک دوش آب گرم بگیرید و به پوست سر خود یک اسکراب خوب با شامپو بدهید.

Taub همچنین می گوید که شامپوهای ریزش مو حاوی هیدروکورتیزون 1٪ یا کتوکونازول 1٪ می توانند ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

یتس شامپوهایی را توصیه می کند که از دانه کدو تنبل، ریشه یوکا و بیوتین تهیه شده باشند. او شامپوی غلیظ کننده دکتر یتس را ساخت. یتس می گوید: «این شامپو برای ضخیم کردن تارهای مو و بهبود ظاهر و احساس کلی موهای نازک مؤثرتر است. "این کار موهای شما را طی دو تا سه بار شستشو بهبود می بخشد."

از کدام شامپوها باید اجتناب کرد؟

گوگرد. اجتناب از شامپوهای حاوی گوگرد که می تواند ریزش موی شما را بدتر کند، مهم است. تاوب می‌گوید: «در حالی که گوگرد به شامپوها اجازه می‌دهد به خوبی کف کنند، روغن‌های پوست سرتان را نیز از بین می‌برد و باعث خشک شدن و شکستن موهایتان می‌شود. این در واقع می‌تواند به ظاهر نازک شدن موها منجر شود.»

شامپوهای "ضخیم کننده". همچنین ممکن است بخواهید از شامپوهای غلیظ کننده و نرم کننده ها با احتیاط استفاده کنید. Taub می گوید: "استفاده بیش از حد می تواند منافذ را مسدود کند، که به نوبه خود اکسیژن پوست سر را محدود می کند و منجر به افزایش التهاب می شود."

کافئین و گیاهان. از شامپوهای حاوی کافئین و سایر گیاهان خودداری کنید. Taub می‌گوید: «آنها در بازار رایج هستند، اما فاقد پایه علمی روشن هستند. کافئین باعث انقباض عروق می شود و جریان خون را محدود می کند. هنگام حمایت از رشد مو، شما می خواهید از جریان خون سالم به ریشه مو برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی پشتیبانی کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: ریزش مو ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()