نوشته شده توسط : میثم اکبری

این راهنمای مهم به شما کمک می کند بسته به ملیت و وضعیت خود ، دریابید که به کدام نوع ویزای اسپانیا نیاز دارید.
اطلاعاتی که در اینجا آورده شده است فقط برای راهنمایی است و برای شرایط خاص خود باید از سفارت اسپانیا یا کنسولگری در کشور خود مشاوره خاصی بدست آورید.
چه کسی برای اسپانیا به ویزا یا مجوز احتیاج دارد؟

ادامه این مقاله را همراه http://meysammmm.loxblog.com باشید.

 

  • ویزاهای ورودی و کوتاه مدت
  • ویزاهای طولانی مدت
  • ویزاهای اقامت طولانی مدت و کار در اسپانیا
  • ویزای جدید سریع
  • اقامت دائم
  • پس از ورود به اسپانیا
  • چه کسی برای اسپانیا به ویزا یا مجوز احتیاج دارد؟

 اقامت اسپانیا

طبق قانون آزادی جنبش ، اگر شما یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تبعه باشید - یعنی تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند ، لیختن اشتاین و نروژ - یا سوئیس ، به ویزا یا مجوز دیگری برای بازدید ، زندگی ، کار یا تحصیل در اسپانیا احتیاج ندارید.
اتباع سایر کشورها برای زندگی در اسپانیا به ویزا احتیاج دارند و در بیشتر موارد ، اجازه کار نیز دارند.
ویزاهای ورودی و کوتاه مدت برای اسپانیا
اسپانیا یکی از 26 کشوری است که منطقه "شینگن" را تشکیل می دهد: اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، سوئد و سوئیس. آنها یک ویزای مشترک دارند و هیچ کنترل مرزی بین آنها وجود ندارد.


انواع ویزای اسپانیا

  • ویزای ترانزیت فرودگاه
  • ویزای کوتاه مدت شینگن.
  • ویزای طولانی مدت
  • ویزای کار اسپانیا
  • ویزای تحصیلی اسپانیا
  • ویزای اقامت اسپانیا
  • ویزای تجاری اسپانیا
  • ویزای همسر اسپانیا و اتحاد مجدد خانواده
  • ویزای بازنشستگی اسپانیا
  • ویزای اسپانیا به دلایل پزشکی

ویزای ترانزیت فرودگاه برای اسپانیا

ترانزیت فرودگاهی (visado de transito aeroportuario) اجازه می دهد تا شما را به منطقه حمل و نقل بین المللی در یک فرودگاه اسپانیا. همه افراد به یک مورد نیاز ندارند بلکه برای بررسی اینکه آیا شما این کار را انجام داده اید ، اطلاعات و لیست را در www.exteriores.gob.es بررسی کنید. باید از طریق سفارت اسپانیا یا کنسولگری در کشور خود برای ویزای ترانزیت اقدام کنید.


ویزای اقامت کوتاه برای اسپانیا

ویزای کوتاه مدت شینگن (visado de corta duracion) به شما امکان می دهد تا در یک دوره 180 روزه تا 90 روز در اسپانیا بمانید - اما کار نکنید.
اگر ویزای شینگن دارید که توسط یک کشور شینگن دیگر صادر شده است ، می توانید 90 روز نیز در اسپانیا بیایید و بمانید.
اتباع ایالات متحده ، استرالیا ، کانادا و نیوزلند برای ورود به اسپانیا به ویزای اقامت کوتاه مدت نیاز ندارند اما برای ماندن بیش از سه ماه باید ویزای اقامت طولانی مدت را درخواست کنند.
شما می توانید ویزای کوتاه مدت خود را در دفتر بیگانگان محلی خود (Oficina de Extranjeros) یا ایستگاه پلیس تمدید کنید ، مادامی که اقامت شما در اسپانیا به مدت کمتر از 90 روز باشد. شما نمی توانید به عنوان یک بازدید کننده ویزای کوتاه مدت به اسپانیا بیایید و وضعیت خود را به کارمند ، دانشجو یا ساکن از اسپانیا تغییر دهید - باید به کشور خود برگردید و از آنجا درخواست ویزای جدید کنید.

 

ویزاهای طولانی مدت برای اسپانیا

مگر اینکه شهروند اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس باشید ، اگر قصد زندگی ، کار ، تحصیل یا تحقیق در اسپانیا را برای مدت طولانی تر از سه ماه دارید ، به ویزای ملی طولانی مدت (visado nacionale) احتیاج دارید. همانطور که در قسمت زیر ذکر شده است ، این بستگی به هدف شما دارد.
ویزاهای اقامت طولانی مدت و کار در اسپانیا
بسته به هدف از اقامت شما ، انواع اقامت و مجوز کار متفاوت است ، از جمله:
ویزای ترکیبی ترکیبی و کاری (visado de trabajo y Resencia) که به شما امکان زندگی و کار در اسپانیا را می دهد.
ویزای دانشجویی (visado de estudios) برای مدت یک دوره آموزشی یا آموزشی.
ویزای اقامت (visado de resencia) برای اتحاد خانواده یا بازنشستگی.


ویزای کار اسپانیا

اقامت اسپانیا

بسته به وضعیت اشتغال شما در اسپانیا ، چندین نوع ویزای کار اسپانیایی و همچنین معافیت وجود دارد. شرایط ویزای کار را می توان در راهنمای کامل ما مشاهده کرد. شما نمی توانید برای ویزای کار خود در اسپانیا اقدام کنید - قانون مهاجرت اسپانیا تصریح می کند که کارفرمایان باید درخواست را از طرف شما ارائه دهند.

ویزای تحصیلی اسپانیا

اسپانیا نزد دانشجویان خارج از کشور بسیار محبوب است. در واقع ، نظرسنجی توسط GoEuro در سال 2018 اعلام کرد که اسپانیا مقصد شماره یک در اروپا برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند.
اگر می خواهید تحصیل کنید ، تحقیق کنید و یا در کارآموزی در اسپانیا شرکت کنید ، باید یک دوره یا برنامه ای را پیدا کنید که ابتدا شما را قبول کند - فقط در این صورت می توانید برای ویزا اقدام کنید.

ویزای اقامت اسپانیا

تابعیت اسپانیا و ویزای اقامت اسپانیا (دائم) به شما امکان می دهند که در اسپانیا زندگی کنید اما برخی تفاوت ها بین این دو وجود دارد. شرایط ویزای اقامت شامل واگذاری تابعیت و گذرنامه اصلی شما برای تبدیل شدن به شهروند اسپانیا است. در راهنمای کامل ما در مورد گذرنامه های اسپانیایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویزای تجاری اسپانیا

شرایط ویزای تجاری اسپانیا بیان می کند که ویزای اقامت کوتاه مدت برای اسپانیا شما را قادر می سازد به این کشور سفر کنید ، اما اجازه کار در آنجا را نمی دهد. در صورت مهاجرت به اسپانیا برای اهداف تجاری ، باید ویزای تجاری اسپانیا را درخواست کنید. در غیر این صورت مجوز کار شناخته می شود.

ویزای همسر اسپانیا و اتحاد مجدد خانواده


هنگامی که یک سال به طور قانونی در اسپانیا زندگی کرده اید و تأیید رسمی دریافت کرده اید که یک سال دیگر نیز اقامت خواهید داشت ، می توانید برای اعضای خانواده (به عنوان مثال همسر ، شریک قانون عادی ، و وابستگان ، از جمله کودکان زیر 18 سال و والدین بالای 65 سال) برای پیوستن به شما در اسپانیا.

اگر دارای اجازه اقامت طولانی مدت از یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا (کارت آبی اتحادیه اروپا) باشید ، می توانید در هر زمان درخواست دهید.

دانشجویان می توانند ضمن تحصیل در اسپانیا ، از اعضای خانواده خود درخواست کنند تا به آنها بپیوندند. اجازه اقامت بستگان معمولاً با مدت مشابه اجازه اقامت دانشجویی اعطا می شود و به دارندگان بالای 18 سال اجازه می دهند بدون مجوز کار در اسپانیا مشغول به کار شوند.

اگر به دنبال ویزای همسر اسپانیایی هستید ، باید برای اتحاد خانواده اقدام کنید.

اگر هنوز در اسپانیا نبودید ، می توانید از طریق سفارت اسپانیا درخواست کنید که شرایط ویزای همسر اسپانیا را شرح دهد. اگر قبلاً در اسپانیا هستید ، باید با مراجعه به دفتر محلی بیگانگان ، مجموعه ای از اسناد را با خود ببرید.

ویزای بازنشستگی اسپانیا

سن بازنشستگی فعلی در اسپانیا برای آقایان و زنان 65 سال است ، هرچند که تا سال 2027 به 67 خواهد رسید.
اگر قصد دارید از مستمری خود در اسپانیا استفاده کنید ، باید ویزای بازنشستگی اسپانیا را تنظیم کنید. شرایط ویزای بازنشستگی اسپانیا بیان می کند که اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید قبل از سفر باید فرم S1 را داشته باشید. این بدان معناست که شما در اسپانیا به مراقبت های بهداشتی دسترسی خواهید داشت.

ویزای اسپانیا به دلایل پزشکی

اگر قصد دارید در اسپانیا زندگی خود را برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی در اسپانیا انجام دهید ، باید ثبت نام کنید ، زیرا کارت بیمه سلامت اروپا شما را تحت پوشش قرار نمی دهد.
به دلایل پزشکی به ویزای اسپانیا احتیاج نخواهید داشت اما اگر بیمه ای ندارید ، به احتمال زیاد نیاز دارید که برای درمان به عنوان بیمار خصوصی هزینه کنید. اگر دانشجو هستید ، به اسپانیا سفر می کنید ، لازم است برای ویزای اسپانیا گواهی پزشکی ارائه دهید (پیوند به "ویزای دانشجویی اسپانیا").
بین اسپانیا و کانادا توافق نامه تحرک جوانان وجود دارد که جوانان 18 تا 35 ساله برای بازدید از اسپانیا برای سفر و کار تا یک سال فعالیت می کنند. برای جزئیات بیشتر ، به یکی از کنسولگری های اسپانیا در کانادا مراجعه کنید.
شما می توانید قبل از آمدن به اسپانیا برای ویزای طولانی مدت از کنسولگری یا سفارت اسپانیا در کشور خود و یا گاهی اوقات آنلاین از طریق وب سایتهای آنها اقدام کنید. درخواست باید به صورت حضوری یا از طریق یک نماینده معتبر انجام شود ، و شما معمولاً باید مبلغ غیرقابل بازپرداخت حدود 60 یورو بپردازید. به کنسولگری زمان کافی بدهید تا درخواست شما را پردازش کند.


اقامت دائم اسپانیا

پاسپورت اسپانیا

پس از پنج سال اقامت بدون وقفه ، می توانید برای اقامت طولانی مدت یا دائم اقدام کنید. اگر شما یک کارت آبی را از یک کشور عضو اتحادیه اروپا دیگر در اختیار دارید و در همان زمان در جاهای دیگر اتحادیه اروپا زندگی کرده اید ، این امر همچنین به شما امکان اقامت طولانی مدت در اسپانیا را می دهد. اجازه اقامت طولانی مدت به شما امکان می دهد تا تحت شرایطی مانند شهروندان اسپانیایی ، به طور نامحدود ، کار یا در غیر این صورت در اسپانیا بمانید.
بعد از 10 سال اقامت اسپانیا می توانید برای تابعیت اسپانیا درخواست کنید. شما همچنین می توانید تابعیت اسپانیایی را از طریق ازدواج یا از طریق داشتن والدین اسپانیایی ، حتی اگر در خارج از اسپانیا به دنیا بیایند ، بدست آورید.
پس از ورود به اسپانیا
در مدت 30 روز از ورود به اسپانیا ، کلیه شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس که می خواهند بیش از سه ماه بمانند ، باید برای کارت اقامت / اجازه اقامت (Tarjeta de Residencia یا TIE) اقدام کنند. شما باید در اداره امور اتباع بیگانه (Oficina de Extranjeros) یا ایستگاه پلیس در استان که در آن زندگی می کنید ، اقدام کنید.
به یک گذرنامه / شناسنامه مسافرتی معتبر ، عکس گذرنامه رنگی و یک فرم درخواست تکمیل شده ، به علاوه اثبات آدرس ، اسناد بانکی ، بیمه پزشکی و سایر مستندات مربوط به وضعیت خود ، مانند قرارداد کاری ، اثبات دانشگاه نیاز دارید. ثبت نام یا مدارک تحصیلی
این اجازه اقامت موقت به شما امکان می دهد بین 90 روز تا پنج سال در اسپانیا بمانید و قابل تمدید است.
شناسه خارجی (NIE)
همه خارجی ها ، از جمله اتباع EU / EEA / سوئیس ، باید دارای شماره شناسنامه خارجی (Número de Identificación de Extranjero) یا NIE باشند. این امر برای هرگونه معامله مالی در اسپانیا از جمله افتتاح حساب بانکی ، پرداخت هزینه اشتغال ، پرداخت مالیات ، ثبت نام در خدمات اجتماعی و همچنین گرفتن گواهینامه رانندگی ضروری است.
شهروندان اتحادیه اروپا هنگام درخواست گواهی ثبت نام خود با یک NIE صادر می شوند. دیگران می توانند پس از داشتن اجازه اقامت خود ، از دفتر بیگانگان درخواست کنند.
شما ممکن است بتوانید از طریق کنسولگری اسپانیا در کشور خود برای NIE درخواست کنید (اگرچه برای رسیدن به این روش ممکن است حدود چهار هفته طول بکشد) ، مگر اینکه قصد زندگی در اسپانیا را داشته باشید یا قصد باز کردن یک حساب بانکی را داشته باشید. اگر می خواهید در اسپانیا زندگی کنید ، باید در محلی که در آن زندگی می کنید ، در اداره محلی ثبت نام کنید.
کار در اسپانیا
EU / EEA و شهروندان سوئیس می توانند بدون اجازه کار در اسپانیا کار کنند ، اما تقریباً همه افراد دیگر به یک مورد نیاز دارند.
این مسئولیت کارفرمایان است که از طرف شما درخواست یکی کند ، بنابراین ابتدا باید یک پیشنهاد کار و یک قرارداد کار دریافت کنید. وقتی این کار را کردید و کارفرمای شما مجوز کار را از طرف شما دریافت کرد ، می توانید ویزای خود را برای ورود به اسپانیا درخواست کنید.
بعضی از افراد به مجوز کار احتیاج ندارند ، به عنوان مثال ، اعضای خانواده که به یکی از اقوام قبلاً در اینجا یا کسانی که کار داوطلبانه می کنند ، می پیوندند. شما باید بیش از 18 سال داشته باشید (یا در صورت خود اشتغالی بالای 16 سال) برای آمدن به اسپانیا برای کار قانونی.
برای اطلاعات بیشتر ، به کار در اسپانیا مراجعه کنید: راهنمای ویزاهای کار اسپانیایی و مجوزها.
قانونی بودن و ترجمه اسناد
برای اینکه اسناد خارجی در اسپانیا معتبر باشد ، باید به اسپانیایی ترجمه شده و قانونی شوند (دارای گواهینامه معتبر) یا دارای مهر Apostille هستند.
ترجمه ها باید توسط مترجمان تأیید شده توسط وزارت امور خارجه و همکاری های اسپانیا یا از طریق سفارت / کنسولگری اسپانیا در کشور خود تولید شود.



:: موضوعات مرتبط: گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

فنر فشاری به فنر هایی گفته می شود که در اثر وارد کردن فشار به آن ها فشرده شده و انرژی ذخیره می کندد و در صورت رها کردن باز شده و انرزی آزاد می کنند. فنرهای فشاری از پرکاربرد ترین انواع فنر هستند. اکثر فنرها برای استفاده در وسایل در داخل یک سوراخ و یا دور یک میله نصب می شوند. در هر دو حالت باید مطمئن شد که فنر از جای خود در نرود و در جهت مورد نظر کار کند. 

ادامه این مقاله را همراه http://meysammmm.loxblog.com باشید.

 



فنرهای فشاری در اندازه های مختلف در فنرسازی تولید می شوند و کاربرد های فراوان در انواع وسایل دارند و صنعت های مختلف مانند ماشین الات صنعتی و کشاورزی دارند. فنر های با اندازه بسیار کوچک و میلی متری نیز ساخته می شوند که در وسایل الکترونیکی مانند موبایل و اسکنر ها استفاده می شوند.

با پیشرفته شدن دستگاه های تولید فنر، استفاده از فنر ها در بسیاری از وسایل مختلف رایج شد. فنر ها با وجود ساده بودن شکل ظاهرشان می توانند ساختار مکانیکی بسیاری از وسایل را به راحتی تقویت کنند و کار سازندگان را راحت کنند. بسیاری از وسایل تا قبل از پیشرفته شدن تولید فنر به سختی تولید می شدند اما امروزه فنر کار را راحت کرده است.
بر اساس نوع کاربرد فنر های کششی را میتوان به چند دسته طبقه بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

فنر های مخروطی


شکل این نوع فنر ها مانند مخروط است یعنی قطر دایره های فنر از یک طرف کم می شود. شکل مخروطی این فنر ها این امکان را می دهد که در فضاهای محدود استفاده می شوند.
 

فنر مخروطی


طراحی مخروطی آنها یک اثر تلسکوپی ایجاد می کند، بدین معنی است که نیرویی که توسط فنر برای فشرده سازی اعمال می شود ثابت نیست. این فنرها در صنعت خودرو بسیار محبوب هستند، به ویژه در موتورهای احتراق داخلی، از آنجا که شکل آنها پایدار است، در نتیجه تحت فشار مکرر و سنگین و و لرزش های زیاد ثابت و مقاوم هستند. پایداری فنرهای مخروطی همچنین این امکان را میدهد که در حفره های ریز و با تلرانس کم عملکرد خوبی داشته باشند.

فنرهای اسلحه سازی یا M شکل


این نوع فنر ها بیشتر در اسلحه سازی استفاده می شوند این فنرها دارای زاویه شدید و لبه دار هستند که می توانند انرژی لازم برای رها شدن گلوله را فراهم کنند. این فنر ها میتوانند برای کاربرد های دیگر نیز استفاده بشوند اما با توجه به قدرت این فنر ها برای ساخت اسحه طوری ساخته می شوند که برای کاربردهای عمومی قابل استفاده نباشد و فقط برای هدف خاص ساخته شود.

فنر اسلحه سازی

 

فنر فشاری پیچشی


این فنر ها زمانی استفاده می شوند که هم نیاز به نیروی شعاعی یا دایره ایی باشد و هم نیروی جانبی(عرضی) مورد نیاز باشد. یک مثال بسیار ساده از کاربرد این نوع فنر ها استفاده در تله موش است.

فنرهای فشاری پیچشی

فنر قرار گرفته در تله باعث می شود هنگام باز شدن تله، نیروی شعاعی و جانبی ذخیره شود که با رها شدن فنر نیرو آزاد شده و به سرعت تله بسته می شود. سایز های بزرگ تر فنر در برخی از میله های خودرو استفاده می وند. همچنین فنر های بسیار زیادی در لبعاد کوچک برای ساخت انواع پروژکتور به کار می روند.

فنر بشکه ایی شکل


این نوع فنر نیز مانند فنر مخروطی قطر دایره های فنر یکسان نیست اما با این تفاوت که در این نوع فنر دو سر فنر حلقه های باریک و در وسط فنر پهن تر می شود و شکلی شبیه به بشکه ایجاد می کند. این فنرها در دو نوع مقعر و محدب ساخته می شوند در تولید این فنرها دو نفنر مخروطی به طور موثر با هم ترکیب می شوند و فشرده سازی غیر خطی را انجام می دهند. فنرهای بشکه ایی در فشار جانبی ثبات خوبی دارند و بهتر از فنرهای معمولی عمل می کنند.

فنر بشکه ایی

کاربرد های رایج فنر فشاری


فنر های فشاری در موارد بسیار زیاد از جمله تولید، انتقال و جابه جایی، ارزیابی انواع قطعات، وسایل کشاورزی و غیره استفاده می شود. تمامی اجزای قطعات ماشینی بزرگ و کوچک به نوعی از فنر های فشاری استفاده می کنند. فنرهای فشاری از پرکاربرد ترین فنرهایی است که همه مردم در زندگی روزمره خود با آن سر و کار دارند از ساده ترین وسایل مانند مداد اتود گرفته تا در ماشین ها وسایل منزل این فنرها وجود دارند. برخی از کاربرد های رایج فنر های فشاری موارد زیر هستند:

استفاده از فنر فشاری در قفل درب ها


از موارد بسیار پرکاربرد استفاده از فنرهای فشاری قفل درب است قرار دادن فنر در قفل است که باعث می شود قفط یک نوع کلید مخصوص درب را باز کند. فنر فشاری یک قطعه ضروری برای قفل درب است و بدون فنر نمیتوان درب را قفل کرد. از قرن 18 میلادی از فنر فشاری برای قفل درب ها استفاده می شده است و هم اکنون نیز کاربرد خود را دارد.
تاریخچه ساخت فنر
 

استفاده از فنر در قفل درب

کاربرد فنر فشاری در صنعت خودرو


فنرهای فشاری نقش حیاتی در عملکرد خودرو ها دارند. اکثر اجزایی که برای ساخت خودرو به کار می روند به نوعی از فنر استفاده می کنند.  برخی از کاربردهای فنر در خودرو شامل استفاده از فنر در صندلی های ماشین برای راحتی راننده در انواع جاده ها، استفاده از فنرهای بزرگ تر در کمک فنر های ماشین برای کنترل بار وارد شده به ماشین، کاربرد فنر در برف پاک کن ماشین و سایر موارد است.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()