نوشته شده توسط : میثم اکبری

در هر صورت ، خوشحال خواهید شد اگر بدانید که متخصصان به ما می گویند یک رژیم مراقبت از پوست با صداقت واقعی فقط به چند عنصر مهم احتیاج دارد. و در حقیقت ، احتمالاً بیشتر ما بهتر است به ساده ترین کارها پایبند بمانیم.

روال مراقبت از پوست باید شامل چه مراحلی باشد؟
امیلی نیوزوم ، M.D. ، متخصص پوست با مجوز تخته در مرکز پزشکی رونالد ریگان UCLA ، به خود می گوید ، مراحل اساسی یک برنامه معمول مراقبت از پوست ، یک پاک کننده ملایم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب است. جدی ، این تمام کاری است که شما باید انجام دهید. او می گوید: "من دوست دارم همه چیز را خیلی ساده نگه دارم." "ممکن است وبلاگ نویسی عالی نباشد ، اما خوب است."

در واقع ، موارد بسیار کمی وجود دارد که در آن افراد نیاز به استفاده از یک دسته از محصولات مراقبت پوست دارند ، Temitayo Ogunleye ، MD ، استادیار پوست بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا پرلمن ، به SELF می گوید ، توضیح می دهد که اگر بیماران به او مراجعه می کنند با مشکلات پوستی ، او اغلب از آنها می خواهد که همه محصولاتشان را به مطب بیاورند تا بتواند آنچه را که واقعاً ضروری است به آنها بگوید. او می گوید: "من عبور می کنم و می گویم ،" استفاده از این را متوقف کنید ، دیگر استفاده نکنید ، و شما می توانید از این سه استفاده کنید. "

 

 

شما برای پاک کردن آلودگی ها ، آرایش ، روغن اضافی ، سلول های مرده پوست و آلودگی های محیطی که در طول روز به صورت طبیعی در صورت شما ظاهر می شود ، به یک پاک کننده نیاز دارید. مرطوب کننده به عملکرد صحیح مانع محافظتی پوست و احساس صاف و لطیف بودن پوست کمک می کند. و مسلماً مهمترین عنصر ، ضد آفتاب به جلوگیری از سرطان پوست و همچنین آسیب آفتاب به مواد آرایشی کمک می کند.

صبح ، آن را با پاک کننده بشویید و سپس آن را با مرطوب کننده و ضد آفتاب دنبال کنید (یا این دو را با یک مرطوب کننده که دارای طیف وسیعی از SPF 30 یا بالاتر است ترکیب کنید). شب ها دوباره با پاک کننده بشویید و مرطوب کننده بزنید. بله ، دکتر اوگانلی می گوید ، بله ، شما می توانید از مرطوب کننده SPF خود در شب استفاده کنید. وی می گوید ممکن است متوجه شوید که چیزی ضخیم تر در شب ترجیح می دهید ، اما هیچ قانونی برای استفاده از SPF قبل از خواب وجود ندارد.

از آنجا ، توجه به نحوه واکنش پوست شما بلافاصله پس از استفاده از محصول و همچنین در روزهای بعدی مهم است. آیا شما احساس تنگی ، چربی ، قرمزی یا شکستگی می کنید؟

اگر در طرف روغنی باشد ، ممکن است دریابید که باید کمتر مرطوب شوید یا مثلاً از فرمول سبک تری استفاده کنید. اگر در سمت خشک است ، ممکن است لازم باشد از یک مرطوب کننده سنگین تر استفاده کنید. اگر پوست شما بسیار خشک یا حساس است ، ممکن است فقط لازم باشد صورت خود را یک بار در روز عصر هنگام شستشو با آب یا آب مایسل ، با پاک کننده بشویید. اما اگر پوست شما به خصوص چرب است و یا آرایش سنگین زیادی انجام می دهید ، ممکن است لازم باشد بیشتر اوقات تمیز کنید - یا حتی در پایان روز دو بار تمیز کنید.

اگر پوست شما حساس است ، ممکن است متوجه برخی تحریکات (قرمزی ، خارش ، پوسته پوسته شدن) شوید ، این نشانه این است که باید عقب بروید و با یک متخصص پوست تماس بگیرید. در آینده احتمالاً باید مراقب باشید از اجتناب از محصولاتی با برخی مواد خاص مانند رایحه های خوشبو که احتمال تحریک کنندگی دارند ، خودداری کنید.

همچنین ، اگر چیزی پوست شما را تحریک می کند ، استفاده از آن را متوقف کنید! این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما دکتر اوگونلی می گوید این یکی از رایج ترین اشتباهات مراقبت از پوست است که وی می بیند. شناخته شده است که برخی از محصولات هنگام شروع استفاده از آنها کمی تحریک ایجاد می کنند ، اما پاک کننده روزانه ، مرطوب کننده یا ضد آفتاب نباید باعث ایجاد سوزش ، سوزش یا تحریکات دیگر شود.

گرچه هنوز هم همه افراد باید هر روز ضد آفتاب بزنند. بدون استثناء. در اینجا چگونگی یافتن موردی را که از پوشیدن آن متنفر نیستید ، آورده شده است.

اگر بخواهم کارهای بیشتری انجام دهم چه می کنم؟
شاید تعجب کنید که چگونه بعد از چند هفته پایین آمدن در این مراحل اساسی ، سایر نگرانی های پوست شما آرام می شود. دکتر نیوسوم می گوید ، اگر این کار انجام نشود ، مراحل بعدی شما به نیازهای خاص پوست شما بستگی دارد.

اگر آکنه دارید ، ممکن است بخواهید یک شوینده با اسید سالیسیلیک ، یک لایه بردار شیمیایی ملایم یا بعضی اوقات درمان نقطه ای با بنزوئیل پراکسید را جایگزین کنید. برای چین و چروک ، خطوط ظریف یا آسیب های ناشی از آفتاب ، ممکن است بخواهید یک رتینوئید بدون نسخه را برای شروع اضافه کنید (و شاید بعدا نسخه ای نسخه ای از آن). آیا به مدیریت هایپرپیگمنتیشن علاقه دارید؟ مواد روشن کننده مانند هیدروکینون یا ویتامین C ممکن است این کار را انجام دهند.

دکتر نیوسوم می گوید ، مطمئن باشید که هر بار فقط یک محصول را اضافه می کنید و حداقل دو هفته قبل از افزودن چیز دیگری به آن بدهید. دکتر اوگونلی خاطرنشان کرد: اگر چندین مورد را به یک باره اضافه کنید و به چیزی واکنش بدی نشان دهید ، بدون آزمایش وصله نمی دانید که کدام محصول مسئول آن است. یا اگر نتایج مثبتی می بینید ، نمی دانید کدام محصول مسئول تغییر بوده است.

همچنین مهم است که از افزودن محصولات زیادی که همان کار را انجام می دهند خودداری کنید. اگر قبلاً یک اسید رتینوئید یا لایه بردار در ترکیب خود دارید ، ممکن است متوجه شوید که افزودن یک اسید دیگر کمک نمی کند و در واقع بیشتر تحریک کننده است.

هر کاری می کنید صبور باشید. به غیر از استفاده بیش از حد از محصولات ، دکتر اوگونلی می گوید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه وارد مرتکب می شوند این است که خیلی راحت تسلیم می شوند. او می گوید: "همه فکر می کنند که شما کرم آکنه خود را زده اید و روز بعد تمام آکنه شما از بین می رود." اما همانطور که SELF قبلاً توضیح داد ، درمانهای بدون نسخه و نسخه پزشک هفتهها یا ماهها طول می کشد تا در واقع تغییرات محسوسی ایجاد کنند. دکتر اوگونلی معتقد است که مهم است که انتظارات خود را تنظیم کنید و آماده باشید تا دو یا سه ماه قبل از دلسرد شدن و کنار کشیدن محصولات جدید ، محصولات جدیدی را به آنها بدهید.

چه زمانی باید به متخصص پوست مراجعه کنید؟
دکتر اوگونلی می گوید ، اگر در تلاش برای یافتن محصولات روزمره و ملایم هستید و به نظر نمی رسد روی محصولی با پوست کار کنید ، وقت آن است که با یک متخصص پوست صحبت کنید. به طور متناوب ، اگر می خواهید یک مشکل خاص پوستی (مانند آکنه یا هایپرپیگمنتیشن) را برطرف کنید و هیچ بهبودی مشاهده نمی کنید ، یک متخصص پوست می تواند به شما در کشف این مسئله کمک کند و احتمالاً داروی قوی تری را تجویز کند که ممکن است م beثرتر باشد.

و البته ، اگر متوجه شدید که پوست شما به محصولات واکنش بدی نشان می دهد و دلیل آن را مطمئن نیستید ، قطعاً با یک متخصص پوست صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مواردی را که ممکن است باعث تحریک آن شوند مرتب کنید و به شما راهنمایی هایی برای جلوگیری از این مشکلات در آینده می دهد.

با این اوصاف ، بدانید که یافتن آنچه برای شما مفید است ، احتمالاً آزمایش و خطایی خواهد داشت. و در نهایت به نیازهای پوستی و ترجیحات شخصی شما برمی گردد. بنابراین اولین قدم فقط این است که به آنجا بروید و چیزهایی را امتحان کنید!



:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

روکش دیواری انتخابی شما می تواند باعث بزرگتر ، گرمتر و روشنتر نشان دادن اتاق (یا برعکس) شود و حتی عناصر ناقص را پنهان کند.

برای اینکه یک فضا بزرگتر و سقف بلندتر به نظر برسد ، الگوهایی با پس زمینه های رنگ سرد مانند سبز ، آبی یا بنفش را انتخاب کنید. رنگ های سرد و ملایم آرامش را نشان می دهند ، در حالی که رنگ های سرد شدید تازه و چشمگیر هستند. رنگ های گرم - قرمز ، زرد و نارنجی - مطابق با نام آنها هستند و در واقع باعث می شوند افراد احساس گرما کنند. اینها در اقلیم های سردتر یک انتخاب محبوب هستند و در اتاق های رو به شمال نیز به خوبی کار می کنند. هرچه رنگ شدیدتر باشد ، هیجان بیشتری به یک اتاق می بخشد.

 

با نور بازی کنید در یک اتاق رو به شمال ، راهرو تاریک یا فضای بدون پنجره ، به دنبال دیوارپوش هایی باشید که نور اتاق را منعکس کنند ، مانند الگوهایی با رنگ روشن و آنهایی که دارای جوهرهای فلزی یا رنگین کمانی هستند. الگوهایی با سطح صاف را نیز در نظر بگیرید که حداکثر نور را منعکس می کنند. رنگ های تیره نور را جذب می کنند ، باعث می شود دیوارها نزدیکتر و اتاق کوچکتر به نظر برسند. سطوح دارای بافت نیز باعث می شود که دیوار تیره تر به نظر برسد.

پنهان کردن نقص با الگوهای بافت با بافت واقعی یا قابل درک می تواند نقایص دیوار یا چشمهای معماری را پنهان یا استتار کند. الگوهایی با سطح لمسی واقعی شامل چمن و پارچه رشته ای ، گل آلاچیق ، فویل ، وینیل منبسط شده و حتی پارچه هستند. سایر مقالات ظاهر سنگ مرمر ، چوب ، چرم ، پارچه ، حتی پوست حیوانات را شبیه سازی می کنند. یک الگوی با طرح لایه ای نیز تصویری از بافت ایجاد می کند (مانند طرح داماس تک رنگ در پشت یک الگوی گل).

دفتر

هنگام استفاده از الگوهای کاغذ دیواری ، نحوه استفاده از اتاق و هر چند وقت یک بار را در نظر بگیرید.

یک سبک مناسب انتخاب کنید برای یک ظاهر رسمی ، الگوهای در مقیاس بزرگ با رنگ های چشمگیر را انتخاب کنید. برای یک سبک سرگرم کننده و روشن ، نقوش کوچکی را که باز هستند و به طور منظم با هم فاصله دارند ، مانند نقاط پولکا انتخاب کنید. تأثیر تزئینی مرزها را فراموش نکنید. در انواع نقوش و سبک ها - از صحنه های ورزشی گرفته تا مناظر شبانی گرفته تا تصاویر حیات وحش - مرزها به سرعت مضمون یک اتاق را مشخص می کنند.

نوارهای مثبت و سایر الگوهای عمودی را که بر قد تأکید دارند ، تأکید کنید ، نشان دهنده عزت ، سرزندگی و رسمیت است. الگوهای عمودی ، از جمله گلهای گل که در آن نقش نقش یک V یا U را نشان می دهد ، باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد. الگوهای افقی عرض لهجه را نشان می دهند ، آرامش و آرامش را نشان می دهند و باعث می شوند اتاق های باریک پهن تر باشند.

مقیاس موفقیت الگوهای در مقیاس کوچک احساس فضای وسیع را ایجاد می کنند ، در حالی که طراحی های بزرگ باعث صمیمیت بیشتر اتاق ها می شوند. برای اینکه اتاق خالی از وسایل بیشتری برخوردار باشد ، الگوهای بزرگ با رنگ های روشن و زمینه های تیره را انتخاب کنید. برای اینکه عمق دیوارهای مسطح به نظر برسد ، یک الگوی بزرگ و باز مانند طرح ملافه را امتحان کنید.

خردمندانه ترکیب و مطابقت کنید یک اتاق بدون الگو می تواند خسته شود ، در حالی که اتاقی با الگوهای زیاد می تواند باعث بی قراری شود. هنگام مخلوط کردن راه راه ، گلها یا شطرنجی ها در یک اتاق یا بین مناطق مجاور ، الگوهایی را انتخاب کنید که با همان رنگ یا مقادیر یکسان تکرار شوند. کتاب های دیوارپوش معمولاً طرح ها را براساس رنگ گروه بندی می کنند تا هماهنگی را آسان کنند.

فرو رفتن

این مراحل را دنبال کنید تا تعیین کنید که به چند رول دیوارپوش احتیاج دارید.

1. فضای دیوار را که باید در فوت مربع پوشانده شود محاسبه کنید. یک دیوار را از سقف به کف و به صورت افقی از گوشه ای به گوشه دیگر اندازه بگیرید. آن دو شکل را ضرب کنید. این کار را برای دیوارهای باقی مانده تکرار کنید. جمع را اضافه کنید.

2. اگر سقفی را می پوشانید ، متراژ مربع را با ضرب عرض کف در طول محاسبه کنید.

3. هر شکل را بر 25 تقسیم کنید - متوسط ​​مربع در یک رول کاغذ دیواری استاندارد.

4. از کل نصف تک رول برای هر پنجره و در کم کنید. رقم بدست آمده تعداد نهایی تک رول های مورد نیاز است. همیشه کسرها را به بالاترین عدد بعدی بچرخانید. اگر کاغذ دیواری شما دو رول است (بیشتر تصاویر پس زمینه مسکونی این کار را انجام می دهند) ، این رقم را بر 2 تقسیم کنید.

مطالعه بیشتر: 

چگونه طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری



:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : میثم اکبری

کاغذ دیواری شما کمی خسته به نظر می رسد؟ با گذشت زمان ، گرد و غبار و رطوبت می توانند تغییر رنگ دهند و باعث می شود دیوارهای پوشیده شده نسبت به روزی که پوشانده شده اند ، لکه دارتر شوند. کاغذ دیواری در آشپزخانه می تواند با اسپری های پخت و پز ، دود و روغن های تبخیری پوشانده شود و باعث ایجاد یک سطح چسبناک شود که گرد و غبار به راحتی دیوار را بچسباند و سایه بزند. در همین حال ، کاغذ دیواری در حمام ، جایی که در معرض رطوبت زیاد و پاشیده شدن آب است ، ممکن است در نقاط کپک زده و کپک زده شود. اگر بسیار اشباع شده باشد - مثلاً از نشت یا ترکیدگی لوله - آب نیز می تواند از طریق دیواره ها نفوذ کند و از چوب زیر تانن آزاد کند و باعث کاغذ دیواری شما شود.

خوشبختانه ، شما می توانید با چند روش نسبتاً ساده که در زیر توضیح داده شده ، جارو و زخم ها را بردارید. مطمئن شوید که نوع خاصی از پوشش دیوار خود را در نظر گرفته اید و می توانید آن را تحمل کنید ، سپس به مطالعه ادامه دهید تا نحوه کاغذ دیواری را به طور موثر تمیز کنید.

قبل از انجام یک تمیز کردن عمیق ، تعیین کنید که چه نوع کاغذ دیواری دارید. کاغذ دیواری وینیل محبوب ترین است ، اما به لطف مواد و فناوری های جدید ، کاغذ دیواری دوباره راه اندازی می شود. به همین ترتیب ، گزینه های بیشتری برای انتخاب وجود دارد که هرکدام بسته به دوام مواد ، ملاحظات تمیزکاری خاص خود را دارند. در اینجا هفت موردی است که باید بدانید.

وینیل: این تنوع کاغذ دیواری به دلیل مقرون به صرفه بودن و انعطاف پذیری عمومی بیشتر در خانه ها دیده می شود. نسخه های قدیمی یا ارزان قیمت می توانند ظاهری "مصنوعی" یا پلاستیکی داشته باشند ، اگرچه کاغذهای جدید وینیل نیز می توانند از سنگ ، چوب و سایر سطوح طبیعی تقلید کنند. کاغذ دیواری وینیل که برای ساخت 10 تا 20 سال طراحی شده است ، غالباً در آشپزخانه ها و حمام ها یافت می شود زیرا نسبتاً در برابر آسیب های ناشی از آب و خاک مقاوم است - و همین دوام باعث می شود بتواند در برابر تمیزی عمیق تر از بیشتر کاغذ دیواری ها مقاومت کند.
فایبرگلاس: همچنین به عنوان کاغذ دیواری "پارچه شیشه ای" نیز شناخته می شود ، فایبرگلاس یک دیوار فوق العاده بادوام است که در برابر شعله نیز مقاوم است. می توان از آن برای وصله شکاف دیوارها یا پوشاندن کامل سقف یا دیوار با الگوی تزئینی ظریف استفاده کرد. با 30 سال عمر ، گزینه ای گران قیمت اما با عملکرد بالا است. مانند وینیل ، می تواند آب و صابون و همچنین مایعات تمیز کننده غیر ساینده را برای از بین بردن لکه ها کنترل کند. از همه بهتر ، بسیار مقاوم ، مقاوم در برابر محو شدن است و با کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ، با گذشت زمان صرفه جویی می کند.
سلولز: کاغذ دیواری های قدیمی سنتی - شامل مارک های تاریخی مانند موریس و کمپانی (که توسط طراح ویلیام موریس تاسیس شده است) - عمدتا از سلولز ، الیاف گیاهی حاصل از کاغذ چوب تشکیل شده است. رنگ ها با گذشت زمان کمرنگ می شوند و در معرض آسیب آب قرار دارند. فن آوری های جدید سلولز و الیاف پنبه را مخلوط می کنند تا کاغذ دیواری مایع ایجاد کنند ، یک دیوار دیواری قابل تنفس و سازگار با محیط زیست که مانند رنگ استفاده می شود اما گزینه های بیشتری برای بافت دارد. کاغذ دیواری های گیاهی از انواع مختلف نباید با مواد شیمیایی شدید تمیز شود و یا در معرض رطوبت بالا قرار گیرد.

 


پارچه: کاغذ دیواری های برجسته ، بافتی و منسوجات امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. همچنین می توانند بسیار گران باشند ، به خصوص هنگامی که از مواد با کیفیت استفاده می شود ، مانند ابریشم ، پارچه ، مخمل یا رافیا. پارچه ها از نظر مقاومت در برابر آب متفاوت هستند ، بنابراین هنگام تمیز کردن کاغذ دیواری پارچه احتیاط می کنید. برای بهترین مراقبت ، به جای پاک کننده های مایع از گرد و غبار خشک و جاروبرقی استفاده کنید. برای هر گونه لکه ماندگار ، با سازنده یا یک متخصص تماس بگیرید.
بامبو: کاغذ دیواری بامبو گیاهی ، پایدار و سازگار با محیط زیست است. همچنین در برابر میکروب های خاص مقاومت می کند و به دیواره ها امکان تنفس می دهد. با این حال ، ممکن است توسط آب آسیب ببیند و بنابراین در مناطق با رطوبت بالا مانند پشت پرده های آشپزخانه و حمام توصیه نمی شود. با آب تمیز نکنید.
ترکیبی: کاغذ دیواری های غیربافته ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است. این ماده ترکیبی به دیوارها امکان تنفس می دهد و سازگار با محیط زیست است. همچنین گران تر و غیر قابل شستشو است و نگهداری روزانه و گرد و غبار را ضروری می کند.
قابل جابجایی: کاغذ دیواری "موقت" ، ساخته شده از وینیل یا پلی استر بافته شده با کارایی بالا (یا حتی گزینه های سازگار با محیط زیست) ، طراحی منعطف خانه را ارائه می دهد. اجاره کنندگان و صاحبان خانه می توانند قسمت پشتی را جدا کرده و چسب را به دیوار فشار دهند. پوشش چسب با ضخامت کم با رنگ های نیمه براق ، ساتن یا پوسته تخم مرغ (به جای مات) بهترین عملکرد را دارد. کاغذ دیواری قابل جابجایی هنگامی که در مناطق با رطوبت کم قرار می گیرد می تواند چندین سال دوام داشته باشد.
اگر کاغذ دیواری سلولزی ، پارچه ای ، بامبویی ، هیبریدی یا قابل جابجایی است ، به مرحله 1 (زیر) بچسبید ، فقط دیوارها را کمی گردگیری یا جاروبرقی کنید. بسیاری از الیاف و پارچه های طبیعی در اثر آب و مواد شیمیایی تمیز کننده آسیب می بینند ، بنابراین قبل از رفع لکه با سازنده تماس بگیرید.

کاغذ دیواری های وینیل و فایبرگلاس - با دوام ترین دسته - از این موارد مستثنی هستند. هر دو را می توان با اسپری های تمیز کننده همه منظوره یا روش تمیز کردن ملایم که در زیر ذکر شده تمیز کرد. حتی در این صورت ، با احتیاط پیش بروید: با مواد شیمیایی غیر ساینده (بدون پودر) و پد تمیز کننده نرم یا اسفنج (بدون پد تمیز کردن) کار کنید تا سطح را خراشیده ، پاره نکنید و آسیب نبینید. از پاک کن های Mr. Magic Magic یا از سایر دستگاه های شستشوی ملامین که حاوی مواد ساینده بسیار ظریف هستند استفاده نکنید.

مرحله 1: با از بین بردن گرد و غبار سطح شروع کنید.
انواع کاغذ دیواری ها باید با دستمال میکروفیبر به طور مرتب گردگیری شوند - حداقل هر دو ماه یکبار. برای مکانهای صعب العبور نزدیک سقف ، پارچه خود را به یک رفتگر دسته بلند وصل کنید. با استفاده از پسوند برس دیواری ، می توانید دیوارها را وکیوم کنید. اطمینان حاصل کنید که سر خلا مو ندارد و به راحتی گرد و غبار را می مکد ، نه دیوار را تمیز می کند. از سقف شروع کنید و سر خلا را به خطوط بلند و صاف به پایین دیوار بکشید.

نکته: برای کاغذ دیواری های وینیل که شسته می شوند ، همیشه سطح را قبل از برخورد با لکه ها ، گردگیری یا تمیز کنید. اگر بلافاصله آب و صابون بزنید ، هرگونه گرد و غبار یا تار عنکبوت گل آلود می شود و کار تمیز کردن شما را سخت تر می کند.

مرحله 2: کاغذ دیواری های تمیز و عمیق (فقط انواع وینیل یا فایبرگلاس) را با آب صابون تمیز کنید.
در یک سطل ، 1 گالن آب را با ¼ فنجان صابون ظرف ملایم یا صابون کاستیل مخلوط کنید. سپس ، یک اسفنج نرم و ساینده را به آب صابون آغشته کنید و آن را حلقه بزنید تا فقط مرطوب شود و کاغذ دیواری را پاک کنید.

اگر کاغذ دیواری شما در آشپزخانه است ، این مخلوط صابون باید بیشتر لکه های چربی را از بین ببرد ، اما شاید همه آنهایی که جا افتاده است. ممکن است به تغییر رنگ ناشی از آسیب آب یا کپک اشاره نکند. هر لکه عمیق تری را یادداشت کنید و در مقابل تمایل به مالش دادن مقاومت بیشتری کنید - در مرحله 3 در ادامه به لکه های ماندگار خواهیم پرداخت. در حال حاضر اجازه دهید دیوارها با حوله خشک شوند یا دست خشک شوند.

مرحله 3: لکه ها ، لکه ها و آسیب های ناشی از آب را از بین ببرید.
ابتدا نوع لکه را مشخص کنید ، سپس می توانید فرآیند از بین بردن درست را ناخن بزنید.

برای مناطق کوچک تغییر رنگ سطح مداد یا اثرات دست کثیف روی کاغذ دیواری وینیل: از پاک کن آدامس یا یک تکه نان سفید ساده استفاده کنید. کافی است پاک کن یا نان را کمی روی مارک بمالید تا از بین برود.
برای لکه های آب سرسخت ، لکه های چربی بزرگتر از یک بیس بال ، یا تغییر رنگ عمومی در اکثر انواع کاغذ دیواری: قبل از استفاده از محلول در خانه ، با سازنده تماس بگیرید. (این شامل همه انواع کاغذ دیواری به جز وینیل است که می تواند مواد شیمیایی ضد لک را مانند سفید کننده تحمل کند.) اگر کاغذ دیواری قدیمی است یا سازنده آن را نمی شناسید ، ابتدا همه راه حل های لکه زنی را آزمایش کنید. منطقه ای را در پشت مبلمان یا نزدیک تخته کف شروع کنید ، جایی که تغییر رنگ در آن پنهان شود. با استفاده از نوک Q ، محلول سفید کننده را روی سطح کوچکی بمالید ، بگذارید پنج تا 10 دقیقه بماند ، سپس با یک اسفنج مرطوب پاک کنید. اگر تست وصله کاغذ دیواری تمیزتر و روشن تری را نشان می دهد ، می توانید به لکه برداری بپردازید.
برای لکه های وینیل ناشی از آسیب به آب: چه کپک باشد و چه تانن ، محلول سفید کننده یا سرکه سفید را امتحان کنید. با محلول ضعیف تری شروع کنید و در صورت لزوم سفید کننده یا سرکه بیشتری اضافه کنید. ¼ فنجان سفید کننده را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. ابتدا محلول را با نوک Q در یک نقطه کوچک قابل مشاهده روی دیوار ، جایی که هرگونه تغییر رنگ در آن پنهان است ، آزمایش کنید. اگر به نظر می رسد ظرف پنج تا 10 دقیقه کار می کند ، ادامه دهید. یک اسفنج نرم یا پنبه پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید و آب اضافی آن را حلقه کنید. اسفنج را روی لکه بزنید و بگذارید پنج دقیقه بماند. باقی مانده سفید کننده را با یک اسفنج تمیز و مرطوب برداشته و با حوله خشک کنید.
برای لکه های خاک یا چربی روی کاغذ دیواری فایبرگلاس: از ½ فنجان سرکه سفید ، مخلوط با 1 فنجان آب استفاده کنید. این محلول را روی قسمت رنگ آمیزی شده دیوار بکشید و در همان جهتی که طرح کاغذ دیواری قرار دارد ، بخورید. سطح را با اسفنج آغشته به آب تمیز پاک کنید. حوله خشک
برای لکه های عمیق تر از گرد و غبار سطح موجود در پارچه و کاغذ دیواری های الیاف طبیعی: ابتدا با سازنده یا یک متخصص کاغذ دیواری تماس بگیرید. روش پاک کردن لکه شما به نوع و سن لکه و همچنین مواد دقیق کاغذ دیواری بستگی دارد.

مطالعه بیشتر:

چگونه طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟

چگونه کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: خانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()