نوشته شده توسط : میثم اکبری

به دنبال سریال های مورد علاقه خود در دهه 90 نروید تا ببینید روند ابروها در طول سالها چقدر تغییر کرده است. از طاق مداد روشن تا ابروهای ضخیم، ابرو "ایده آل" همچنان در حال توسعه است. در سالهای اخیر، زیبایی کامل ابرو ظاهر شده است و درمانهای موقت و نیمه دائمی مانند لمینیت ابرو و میکروبلیدینگ برای افزایش حجم و شکل ظاهر شده است. اما اگر به دنبال راه حلی دائمی برای بهبود فرم و اندازه ابرو خود هستید، چه؟ سپس کاشت ابرو به شما کمک می کند.

روش کاشت موی ابرو به طور فزاینده ای محبوب شده است، اما برخی از مردم این روند را به طور کامل درک نمی کنند. امروز ما قصد داریم کل مراحل کاشت ابرو را از قبل از درمان تا پس از درمان و همه چیز بین آنها را پوشش دهیم.

 

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی شبیه به کاشت مو است که برای ترمیم ابرو استفاده می شود. این فرایند با برداشتن موهای اهدا کننده از پوست سر و پیوند دادن آنها به ابروها برای پر شدن آنها انجام می شود. دو روش کاشت ابرو وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید:

استخراج واحد فولیکولار (FUE): با این گزینه، موهای فردی با استفاده از مشت زدن دستی یا تکنیک های روباتیک از محل اهدا کننده کاشته می شود. مزایای آن شامل زخم خطی کمتر و بهبود راحت تر است، اگرچه زمانهای بلندتر برداشتن و کوتاه شدن موها می تواند بر کیفیت پیوند تأثیر بگذارد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT): یک تکه مو (معمولاً از پشت سر) بریده می شود و فولیکول مو کاشته می شود تا شکل ابرو جدید و بهتری ایجاد شود. فرایند برش سریعتر از FUE است و موهای جمع شده طولانی تر است، که می تواند به کاشت کمک کند (طول به شما امکان می دهد فرها را ببینید). با این حال، باید توجه داشت که این تکنیک باعث ایجاد اسکار خطی و معمولاً زمان بهبود بیشتر می شود. تصمیم بین FUT و FUE، طبق نظر جراح پلاستیک مجاز در کلینیک مو این است که بستگی به مورد دارد.

مراحل کاشت ابرو چگونه است؟

یکی دیگر از جنبه های مهم پیوند ابرو، مراحل عمل است. اگر قرار است این جراحی را انجام دهید و می خواهید ابروهای زیبا و خوش فرم داشته باشید، باید کلینیک یا مرکزی برای کاشت مو انتخاب کنید که مجهز به تجهیزات کامل و دارای گواهینامه های لازم باشد. اگر در این مورد امتیازاتی قائل نشوید، زیرا برای سلامتی شما ضروری است، کمک خواهد کرد.

مراحل عمل کاشت ابرو:

این امر مستلزم ایجاد یک برنامه عملیاتی سفارشی بر اساس نیازهای منحصر به فرد بیمار است. عمل کاشت ابرو شامل 4 مرحله است.

  • مشاوره و برنامه ریزی
  • استخراج پیوندها
  • پیوند
  • بازیابی/پیگیری

چهار مرحله کاشت ابرو:

از آنجا که برای کاشت ابرو به طور متوسط ​​200 تا 300 پیوند مورد نیاز است، این عمل معمولاً 2-3 ساعت طول می کشد. این سه مرحله است که باید در روز و مرحله بعد در روز بعد از عمل انجام شود. در زیر شرح مختصری از این مراحل آمده است:

مشاوره و برنامه ریزی: طراحی ابروها در طول معاینه فیزیکی مشخص می شود. در این مرحله، پزشک یک برنامه عملیاتی تهیه می کند که ویژگی های صورت و نیازهای فردی بیمار را در نظر می گیرد. پزشک ناحیه گیرنده و موهای ناحیه اهدا کننده را ارزیابی می کند.

استخراج پیوند: این اولین مرحله از جراحی است. می توانید با استفاده از روش اصلاح نشده که معمولاً در افرادی با موهای بلند استفاده می شود، پیوند اهداکننده انجام دهید. تعداد اندک پیوندهای مورد نیاز نیز این روش را آسان می کند. برداشت پیوند با روش تراشیده تنها نیاز به تراشیدن یک ناحیه کوچک در پشت سر دارد. (بنابراین قسمت "تراشیده نشده" این اصطلاح به این واقعیت اشاره دارد که بقیه موهای شما یک ناحیه تراشیده کوچک را می پوشاند. ناحیه تراشیده شده که پیوند استخراج شده است برای دیگران قابل مشاهده نیست.) هنگام برداشتن فولیکول های مو. فقط موهای جدا شده جدا می شوند در حالی که سایر روشهای کاشت اولویت کاشت موهای متعدد را دارد. با ابروها، تنها موهای فردی می توانند به ظاهر طبیعی زیبایی دست پیدا کنند. قبل از انجام عمل استخراج، بی حسی موضعی روی ناحیه اهدا کننده اعمال می شود.

پیوند شروع می شود: ناحیه دریافت کننده (ابرو) نیز به صورت موضعی بیهوش می شود. قلم ایمپلنت برای پیوند فولیکول های مو با در نظر گرفتن زاویه و جهت مناسب رشد مو استفاده می شود. این فرایند همچنین برای دستیابی به ظاهر زیبایی ضروری است.

بهبودی و مراقبت های بعدی: یک روز بعد از عمل از بانداژ استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که فولیکول های مو به درستی به بافت پوست متصل شده اند و از سایر عوارض پزشکی جلوگیری می شود. ما به شما مراقبت مناسب از موهای تازه کاشته شده خود را اطلاع می دهیم و برنامه ای برای عادات یا رفتارهایی که باید در هفته ها یا ماه های آینده رعایت کنید، تهیه می کنیم. (به عنوان مثال، از تابش مستقیم نور خورشید به آن منطقه به مدت دو ماه اجتناب کنید و در ماه اول از برش یا مالش زیاد خودداری کنید.)

نظارت بر نتایج پس از کاشت ابرو

روند رشد ابروهای تازه پیوندی مانند عمل کاشت مو است. در عرض 15 روز پس از عمل، بیمار ممکن است با شرایط موقتی به نام از دست دادن شوک مواجه شود. طی سه ماه آینده، بیمار متوجه رشد موهای قابل توجه می شود. نتایج را می توان در 8-12 ماه بعد از عمل مشاهده کرد.

نتیجه:

کاشت ابرو راهی دائمی برای پر کردن و تغییر شکل ابروها است. همانطور که در کاشت موهای سنتی سر، این روش ترمیم مو شامل برداشتن فولیکول ها یا نوارهای جداگانه از ناحیه اهدا کننده برای پیوند به ابرو است. اکثر افرادی که به دنبال پیوند ابرو هستند به دلیل وراثت، ضربه یا بیماری قوس نازک تری دارند. در حالت ایده آل، بیماران باید موهای اهداکننده داشته باشند که با موهای ابرو فعلی آنها مطابقت داشته باشد و مراقبت های معمول باید انجام شود، زیرا موهای پیوندی سریعتر از ابروهای طبیعی رشد می کنند.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()